Οικονομία

Lloyd’s List: Οι Έλληνες εφοπλιστές που πρωταγωνιστούν στις ναυπηγήσεις το 2023

Παραγγελίες για τη ναυπήγηση 74 πλοίων χωρητικότητας 5,2 εκατ. gross tonnage έβαλαν οι Έλληνες εφοπλιστές την περίοδο Ιανουαρίου-Μαΐου 2023.

Σύμφωνα με ανάλυση της Lloyd’s List ότι οι παραγγελίες των Ελλήνων είναι αυξημένες κατά 80% σε όρους χωρητικότητας gross tonnage σε σύγρκιση με το 2022.

Στο επίκεντρο των παραγγελιών βρίσκονται τα δεξαμενόπλοια. Συνολικά 38 δεξαμενόπλοια παρήγγειλαν οι Έλληνες το 2023, έναντι μόλις έξι την ίδια περίοδο πέρυσι.

Όσον αφορά τα φορτηγά πλοία οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρήγγειλαν 14 bulk carriers και 13 gas carriers μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου φέτος.

Λαμβάνοντας υπόψη το orderbook των ελληνικών συμφερόντων εταιρειών:

Στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Όμιλος Μαρινάκη. Έχει παραγγελίες 29 πλοίων, χωρητικότητας 2,1 εκατ. gt. Τα πλοία αυτά περιλαμβάνουν έξι πλοία χωρητικότητας 1.800 teu χωρητικότητας και τέσσερα χωρητικότητας 2.782 teu πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία πρόκειται να παραδοθούν φέτος και το 2024 από τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία Hyundai Mipo.

Η εταιρεία πρόκειται να παραλάβει σύντομα το Buenaventura Express, το τελευταίο σε ένα σειρά 10 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 13.000 teu. που παραγγέλθηκαν από την Hyundai Samho το 2021.

Εν τω μεταξύ, η εταιρεία Capital του ομίλου Μαρινάκη Gas θυγατρική της Capital Gas διαθέτει επί του παρόντος 11 LNG δεξαμενόπλοια χωρητικότητας 174.000 κ.μ. σε παραγγελία από την Hyundai Heavy Industries και Hyundai Samho.

Επιπλέον, στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, η η εταιρεία διαθέτει μία μονάδα μεσαίου βεληνεκούς, δύο LR2 και τέσσερα suezmaxes LNG διπλού καυσίμου, το τελευταίο ανατέθηκε τον Απρίλιο φέτος.

2. Όμιλος Αγγελικούση, με επικεφαλής την κ Μαρία Αγγελικούση, με 18 πλοία εκ των οποίων 14 LNG carriers, τέσσερα Suezmaxes κατανάλωσης διπλού καυσίμου και με την επιλογή για τη ναυπήγηση επιπλέον τεσσάρων. Το τμήμα δεξαμενόπλοιων από την κινεζική New Times Shipbuilding, τα οποία παραγγέλθηκαν τον Απρίλιο. Η εταιρεία έχει κανονίσει δικαιώματα προαίρεσης για ένα άλλες τέσσερις μονάδες suezmax στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος. σύμβαση ναυπήγησης.

Η Maran Tankers παρέλαβε τρία πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αργού φορτίου διπλού καυσίμου LNG νωρίτερα φέτος, τα οποία αποτελούσαν μέρος ενός παραγγελίας τεσσάρων πλοίων από τη Samsung στις αρχές του 2021. Το τελευταίο πλοίο της σειράς, Maran Dione, αναμένεται να παραδοθεί τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.

3. Όμιλος Προκοπίου, με παραγγελίες για τη ναυπήγηση 12 LNG carriers. τα οποία βρίσκονται όλα υπό

Δημοφιλέστερα

To Top