– Σκισμένο Levis
Ή σκισμένο Jordache, Wrangler ή Lee. Ήταν η εποχή που η Samantha Fox έβγαλε το θρυλικό τραγούδι “Touch Me (I Want Your Body)” και στο εξώφυλλο του ομώνυμου album που σκαρφάλωσε στην κορυφή των charts ολόκληρου του πλανήτη, η ξανθιά Βρετανίδα φοράει ένα σκισμένο τζιν που άφηνε να φαίνεται λίγο από τις ομολογουμένως προικισμένες της καμπύλες. Φθαρμένο είναι και το Levis 501 που φιγουράρει στο εξώφυλλο ενός άλλου πετυχημένου εμπορικά album της εποχής, το “Born In The USA” του Bruce Springsteen.
– Adidas Campus
To 1986 το συγκρότημα Run DMC έβγαλε το πρώτο κομμάτι που “έδενε” με πρωτοποριακό τρόπο τον κόσμο των αθλητικών ειδών με αυτόν του ραπ. Το κομμάτι λεγόταν “My Adidas” και οι ράπερς Run DMC ως γνήσιοι influencers πριν καν εμφανιστεί αυτός ο όρος, δεν έχαναν την ευκαιρία να επιδεικνύουν τα Superstar τους. Τα Adidas Campus παραμένουν όμως τα εμβληματικά παπούτσια του brand για τη δεκαετία του’80.
– Swatch ρολόγια
Είναι το πρώτο brand της ωρολογοποιίας που έγινε μόδα προωθώντας την δημοκρατικοποίηση των chic ρολογιών χειρός. Το ελβετικό brand έπαιξε με τη διαφάνεια του μηχανισμού του πλαστικού ρολογιού, ενώ ταυτόχρονα έβαλε χρώμα σε ένα πρωτότυπο για την εποχή αξεσουάρ.
– Yamaha ή Honda παπί
Αποτελεί το απόλυτο ελληνικό φαινόμενο, μαζί με πολλές άλλες εγχώριες ιδιομορφίες. Το γεγονός πως αποτελούμε μια μοναδική αγορά στην Ευρώπη γι’ αυτήν την κατηγορία δικύκλων, δείχνει πως τα μοντέλα αυτά μπορούσαν να προσαρμοστούν ιδανικά στις συνθήκες του τρόπου ζωής μας. Οικονομικά, ανθεκτικά, αθάνατα στη μνήμη μας.
– Rayban
Διάσημα για τα γυαλιά ηλίου Wayfarer και Aviator, ένα τεράστιο ζευγάρι γυαλιά ηλίου ήταν υποχρεωτικό σύμφωνα με τις τάσεις της μόδας της δεκαετίας του ’80. Ο Tom Cruise και τα aviators του υπήρξαν ένα από τα πιο εμβληματικά “ζευγάρια” στην ιστορία του Χόλιγουντ. Είτε πρόκειται για τον Cruise που φοράει τα Ray-Ban ως πιλότος στο ‘Top Gun’ είτε για τον χορό με τα εσώρουχα και τα γυαλιά ηλίου στην ταινία ‘Risky Business’ του 1983. To Top Gun έκανε όλη την Ελλάδα να θέλει να μοιάσει του Tom Cruise.
– Timberland
Οι “ψαγμένοι” του Αθηναϊκού κέντρου, αλλά και οι Βου-Που (Βόρεια Προάστεια) είχαν συνδυάσει τα κλασσικά “Boat 2 eye” όπως τα λέει η εταιρεία τα χαμηλά δερμάτινα timberland με τα κορδόνια, αλλά και τα “iconic” σήμερα “Chukka” μποτάκια, με τα λεγόμενα τότε “Τ.Β.Π.” ή αλλιώς “Τεκνά Βορείων Προαστείων”. Σήμερα η εικόνα του brand άλλαξε προς το εναλλακτικότερο.