Το στατιστικό «προφίλ» των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων κατήρτισε ο φυσικός και εκπαιδευτικός αναλυτής Αργύρης Μυστακίδης από την Καβάλα, μετά τη χθεσινή ανακοίνωση των βαθμολογιών που έβαλε τέλος στην αγωνία των υποψηφίων.
«Ο χαρακτήρας των πανελλαδικών εξετάσεων είναι διαγωνιστικός, οπότε η βαθμολογική επίδοση ενός υποψηφίου πρέπει να κρίνεται σε σύγκριση με τις επιδόσεις των συνυποψηφίων του. Η ανακοίνωση των βαθμολογιών είναι πάντα φορτισμένη συναισθηματικά, τόσο για τους υποψηφίους που αισθάνονται ικανοποιημένοι από τις επιδόσεις τους, όσο και γι’ αυτούς που δεν είναι», λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Μυστακίδης.
«Συγχαίρουμε θερμά την πρώτη κατηγορία υποψήφιων αλλά και τη δεύτερη για την προσπάθειά τους. Συνιστούμε δε, στη δεύτερη κατηγορία υποψηφίων, μια ψύχραιμη αποτίμηση της προσπάθειάς τους, σε δεύτερο χρόνο και αφού παρέλθει η συναισθηματική φόρτιση. Υπάρχουν πάντοτε επιλογές και δυνατότητες για όλους», προσθέτει.
Υπογραμμίζει, δε, ότι όπως προκύπτει από τη στατική επεξεργασία, οι βαθμολογικές επιδόσεις των φετινών υποψηφίων σε σχέση με αυτές των περσινών, ανά ομάδα προσανατολισμού, στις βαθμολογικές κλίμακες 0-10, 10-13, 13-15, 15-18 και 18-20, παρουσιάζουν κάποιες σημαντικές μεταβολές. Μεγαλύτερο ενδιαφέρον από τα μαθήματα φαίνεται να παρουσιάζουν η Χημεία και η Βιολογία, που όπως φαίνεται από τη στατιστική ανάλυση δυσκόλεψαν ιδιαίτερα τους υποψηφίους. Όσον αφορά το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, αυτό αποδείχθηκε πιο εύκολο για όλους τους υποψήφιους.
Αναλυτικά η στατική επεξεργασία της βαθμολογίας ανά μάθημα που έκανε ο κ. Μυστακίδης έχει ως εξής:
Στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο:
Αρχαία Ελληνικά
Παρουσιάζεται μείωση των γραπτών (-8,1%) στην κλίμακα 10-15 και μετατόπιση των επιδόσεων (σχεδόν εξίσου) στην κλίμακα 0-10 (+4,3%) καθώς και στην κλίμακα 15-20 (+3,8%).
Ιστορία
Υπάρχει μικρή αύξηση των γραπτών (+3,5%) στην κλίμακα 0-13 και αντίστοιχη μείωση στην κλίμακα 13-20, κυρίως από τα άριστα γραπτά (18-20).
Λατινικά
Παρουσιάζεται σημαντική μείωση των γραπτών κάτω από τη βάση (-13,2%) και μετατόπιση των βαθμολογιών κυρίως στην περιοχή 15-20.