Οικονομία

Η επιστροφή των «χαζών» κινητών (pics)

Είναι φθηνά, εύκολα στη χρήση, ανθεκτικά και τώρα πια είναι και τάση: τα «χαζά» κινητά, δηλαδή τα αντίθετα των «έξυπνων» κινητών (smartphone), πραγματοποιούν δυναμική επιστροφή στην αγορά, αξιοποιώντας την ανάγκη πολλών ανθρώπων, κυρίως νέων, για «ψηφιακή αποτοξίνωση».

Τα «χαζά» κινητά (dumphones) προσφέρουν κυρίως τη δυνατότητα κλήσεων και αποστολής γραπτών μηνυμάτων. Έχουν μικρές οθόνες, δε διαθέτουν σύνδεση στο διαδίκτυο, ούτε την ποικιλία των εφαρμογών που προσφέρουν τα περισσότερα κινητά τηλέφωνα. Πολλές φορές είναι αναδιπλούμενα, παραπέμποντας στους διμοφιλείς προγόνους τους της δεκαετίας του 2000. Τα πιο εξεζητημένα (feature phones) διαθέτουν GPS ή hotspot.

Τα χαζά κινητά κυριαρχούν στις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Ινδίας για οικονομικούς λόγους. Τελευταία, όμως, διαπιστώνεται αύξηση των πωλήσεών τους σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρώπη.

Το 2022, η HMD Global, που κατασκευάζει τα Nokia, είδε τις πωλήσεις των αναδιπλούμενων κινητών της να αυξάνονται 5% στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το μερίδιο αγοράς των αναδιπλούμενων Nokia στις ΗΠΑ διπλασιάστηκε, ενώ καταγράφεται αύξηση των πωλήσεων και στην Ευρώπη, όπως δήλωσε ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Nokia Phones, Lars Silberbauer.

Η Punkt. προάγει τον ψηφιακό μινιμαλισμό
Ψηφιακή αποτοξίνωση

Οι πωλήσεις των χαζών κινητών ενισχύονται από την ανάγκη πολλών χρηστών να περιορίσουν τις ώρες που περνάνε μπροστά σε οθόνες και κυρίως στα κοινωνικά δίκτυα. Η ανάγκη «ψηφιακής αποτοξίνωσης» εμφανίζεται όχι μόνο σε μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά και σε μεγάλο τμήμα των νέων, κυρίως της Γενιάς Z.

Η Nokia έχει ξεκινήσει σύμπραξη με την εταιρεία Unplugged, η οποία προσφέρει ξενώνες «απόδρασης» από το διαδίκτυο για μερικές ημέρες.

Οι ιδρυτές της δηλώνουν «πεπεισμένοι ότι ο κόσμος, και όλοι όσοι ζουν σε αυτόν, θα ήταν πιο ευτυχισμένοι και πιο παραγωγικοί αν αφιερώναμε χρόνο στο να βγαίνουμε εκτός σύνδεσης για λίγες ημέρες κάθε χρόνο.» Οι επισκέπτες των καταλυμάτων της Unplugged αφήνουν τα smartphone τους στην είσοδο και παίρνουν ένα Nokia 2660 Flip για τις ημέρες της διαμονής τους στα καταλύματα της Unplugged.

Από τους πρωτοπόρους της νέας τάσης είναι η ελβετική εταιρεία Punkt , που έχει στόχο τον «ψηφιακό μινιμαλισμό». Το όνομα Punkt. προέρχεται από τη γερμανική λέξη που σημαίνει «σημείο» ή «τελεία» και επιλέχθηκε για να συμβολίσει την απλότητα, τη σαφήνεια και την εστίαση των προϊόντων. Η εταιρεία τονίζει ότι τα κινητά της σχεδιάζονται έχοντας υπόψη τον 21ο αιώνα.

«Αν κάποιος θέλει να μου μιλήσει, μπορεί να μου τηλεφωνήσει. Άλλες μορφές επικοινωνίας, για παράδειγμα το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι διαθέσιμες όταν επιλέγω να τις χρησιμοποιήσω – και μέσω μιας συνδεδεμένης συσκευής που μου επιτρέπει να τις χρησιμοποιώ πιο αποτελεσματικά» διακηρύσσει ο ιδρυτής της Punkt., Petter Neby, στην παρουσίαση του τελευταίου κινητού της εταιρείας.

Την ίδια τάση στηρίζει και η αμερικανική Light, που γεννήθηκε ως αντίδραση στα «μονοπώλεια της τεχνολογίας, που απαιτούν όλο και περισσότερο από τον χρόνο και την προσοχή μας».

Δημοφιλέστερα

To Top