Διεθνή

«Ήμουν στο Tiffany πριν πάρει φωτιά»

«Τίποτα κακό δεν θα μπορούσε να συμβεί ποτέ στο Tiffany’s. Και αυτός είναι ο λόγος που επιστρέφω πάντοτε εδώ». Αυτά είναι τα λόγια της Χόλι Γκολάιτλι, πρωταγωνίστριας του ομώνυμου βιβλίου του Τρούμαν Καπότε «Πρόγευμα στο Tiffany’s», την οποία ερμήνευσε με επιτυχία στη μεγάλη οθόνη στην ομώνυμη ταινία η Οντρεϊ Χέπμπορν. Παρότι η φράση διαψεύστηκε με παρ’ ολίγον τραγικό τρόπο, πριν από λίγες μέρες, αφού από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα στην πυρκαγιά που ξέσπασε στο υπόγειο του υπερπολυτελούς καταστήματος, στην καρδιά του Μανχάταν, το Tiffany δεν έχει πάψει να απασχολεί τα διεθνή μέσα με κάθε τρόπο.

Δύο μήνες πριν από το ατυχές συμβάν της πυρκαγιάς, το ενδιαφέρον του κόσμου είχε στραφεί και πάλι στις εντυπωσιακές βιτρίνες και προθήκες του Tiffany και ο λόγος, αυτή τη φορά, ήταν η πρόσφατη ανακαίνιση που έλαβε χώρα στο άκρως εντυπωσιακό κατάστημα της 5ης Λεωφόρου, το οποίο έμεινε κλειστό για εργασίες επί τέσσερα χρόνια. Είχε προηγηθεί η εξαγορά της διάσημης φίρμας από τον οίκο LVMH του Μπερνάρ Αρνό, έναντι 16 δισ. ευρώ. Εχοντας την τύχη να είμαι παρούσα κατά την πρώτη μέρα των δυναμικών εγκαινίων, μπορώ να καταθέσω, από πρώτο χέρι, ότι το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό.


tiffanys_in__2_

Η Οντρεϊ Χέπμπορν ως Χόλι Γκολάιτλι με το «μικρό μαύρο φόρεμα», με το εντυπωσιακό κόσμημα-κολιέ Tiffany και ένα κρουασάν στο χέρι κοιτάει με λαγνεία τη βιτρίνα με τα κοσμήματα στην ταινία «Πρόγευμα στο Tiffany’s»

Καθρέφτες και πανάκριβα έργα τέχνης

Παρά την καταιγίδα που οφείλεται στον τυφώνα που πλήττει το Μανχάταν, για πρώτη φορά τόσο έντονος μετά από χρόνια, οι ουρές έξω από το εντυπωσιακό κατάστημα Tiffany φτάνουν μέχρι τη γωνία καθώς όλοι θέλουν να δουν το αποτέλεσμα των πολυετών εργασιών, που ευαγγελίζονται μια νέα, εντυπωσιακή σελίδα στην ιστορία της διάσημης εταιρείας. Μόνο η εικόνα της Οντρεϊ Χέπμπορν ως Χόλι Γκολάιτλι με το «μικρό μαύρο φόρεμα», με το εντυπωσιακό κόσμημα-κολιέ Tiffany και ένα κρουασάν στο χέρι να κοιτάει με λαγνεία τη βιτρίνα με τα κοσμήματα και τελικά να φεύγει με μια μικρή καρφίτσα που της χάρισε ο αγαπημένος της Πολ, έγινε το απόλυτο ποπ σύμβολο που έκανε το brand name της εταιρείας μυθικό.

Γνωρίζοντας ότι το Tiffany είναι κάτι πέρα από ένα κοσμηματοπωλείο, οι νέοι ιδιοκτήτες φρόντισαν να μετατρέψουν το κεντρικό κατάστημα της 5ης Λεωφόρου σε ένα ολοζώντανο μουσείο με εντυπωσιακά έργα τέχνης, προερχόμενα από τη συλλογή του Αρνό -ο οποίος, παρεμπιπτόντως, εκτόπισε τον Ελον Μασκ από την κορυφή της λίστας με τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο- αλλά και με ειδικές προθήκες με αναφορές στην ιστορία του καταστήματος, με αίθουσες με ιδιαίτερες θεματικές -όπως η αίθουσα του φωτός ή της αγάπης- αλλά και με εστιατόριο-καφέ, στον τελευταίο όροφο, όπου μπορεί κάποιος να απολαύσει κυριολεκτικά το δικό του «Breakfast at Tiffany’s», το οποίο πια φέρει την υπογραφή του διάσημου σεφ Ντανιέλ Μπουλούτ.


tiffanys_in__4_

Το κεντρικό κατάστημα της 5ης Λεωφόρου έχει μετατραπεί σε ένα ολοζώντανο μουσείο με εντυπωσιακά έργα τέχνης, προερχόμενα από τη συλλογή Αρνό. Στο εστιατόριο-καφέ, στον τελευταίο όροφο, μπορεί κάποιος να απολαύσει κυριολεκτικά το δικό του «Breakfast at Tiffany’s», το οποίο πια φέρει την υπογραφή του διάσημου σεφ Ντανιέλ Μπουλούτ

Ανάμεσα, επομένως, σε φυλασσόμενες προθήκες με διαμάντια και σε ευγενέστατους υπαλλήλους, έτοιμους να ανταποκριθούν σε κάθε σου κρυφό όνειρο και επιθυμία, σε ψηφιακές οθόνες με NFT’s, σε εντυπωσιακά λουλούδια που στολίζουν τις τεράστιες αψίδες του ισογείου αλλά και σε διάφορα πολύτιμα Tiffany αντικείμενα πάνω σε στρωμένα τραπέζια -από μαχαιροπίρουνα μέχρι κούπες- ξεχωρίζουν τα έργα τέχνης, που μάλλον προκαλούν αμηχανία στους πωλητές. Αντιθέτως, πιο εξοικειωμένοι είναι με τους σχεδιαστές που δημιούργησαν κομμάτια για τον οίκο.

Στον τέταρτο όροφο υπάρχει ειδικό τμήμα, αφιερωμένο σε όλους αυτούς τους σπουδαίους σχεδιαστές-καλλιτέχνες που συνέδεσαν το όνομά τους με ξεχωριστές δημιουργίες του Tiffany: από την Ελσα Περέτι, με την τρομερή χειροπέδα της, έως την Παλόμα Πικάσο και άλλες. Δημιουργίες που δεσπόζουν σε ταινίες όπως τα πολύτιμα μαργαριτάρια που στόλιζαν τον λαιμό της Μέριλιν Μονρόε στην ταινία «Οι άνδρες προτιμούν τις ξανθές» ή τα αστραφτερά διαμάντια που φορούσε η Νικόλ Κίντμαν στο «Μουλέν Ρουζ». Δεν υπάρχει, εξάλλου, κορίτσι στην Αμερική που να μην έχει φανταστεί να της γίνεται πρόταση γάμου από τον καλό της με το διάσημο μονόπετρο-σήμα κατατεθέν του οίκου, όπως στις διάσημες κομεντί «Πώς να χάσετε έναν σύντροφο σε δέκα μέρες» και «Sweet Home Alabama».

Εκτός από τα κοσμήματα-απόλυτο φετίχ και τα κομψά κουτάκια-blue boxes στο τιρκουάζ χρώμα ή αλλιώς «1837 Blue», όπως έχει καταχωρηθεί από την εταιρεία Pantone το χρώμα που ξεχωρίζει σε κάθε αμπαλάζ του Tiffany, η εταιρεία είναι άμεσα συνδεδεμένη με συγκεκριμένα σύμβολα που αντέχουν στον χρόνο: τα κομψά μπρασελέ σε σχήμα «t» έχουν επίσης αφήσει εποχή, όπως και τα απίστευτα κολιέ της σειράς που λάνσαρε η Μπιγιονσέ κατά τη διάρκεια της πρόσφατης περιοδείας της Renaissance World Tour δείχνοντας τη νέα, μοντέρνα κατεύθυνση της εταιρείας, που, ωστόσο, δεν δείχνει να αποποιείται τον αστραφτερό χαρακτήρα της. Αντιθέτως, κάθε έκφραση των νέων τρόπων προώθησης αλλά και κάθε γωνιά του άκρως εντυπωσιακού καταστήματος τον επιβεβαιώνουν στην ανάγκη για ακόμα περισσότερη λάμψη και πολυτέλεια.

Δημοφιλέστερα

To Top