Πολιτική

Κεραμέως: H ψήφος των Ελλήνων του εξωτερικού ενισχύει το εθνικό συμφέρον

Την ευνοϊκή πολιτική συγκυρία για την άρση όλων των εμποδίων στην διαδικασία ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού υπογράμμισε η Υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως ανοίγοντας τις εργασίες επεξεργασίας του σχετικού νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

«Σκοπός είναι η ενίσχυση της ισότιμης μεταχείρισης του συνόλου του εκλογικού σώματος Σήμερα με ένα νόμο και ένα άρθρο μπορούμε να ανατρέψουμε τα εμπόδια στην ψήφο εκατοντάδων χιλιάδων Eλλήνων» ανέφερε εισαγωγικά η κυρία Κεραμέως για να τονίσει πως η Βουλή έχει την «ιστορική ευκαιρία να κάνει το μεγάλο άλμα και να καταργήσει όλα τα εμπόδια» καθώς οι επι της αρχής τοποθετήσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης διαμορφώνουν ευνοϊκές συνθήκες ευρύτερης συναίνεσης.

Η υπουργός Εσωτερικών σημείωσε ότι για την κυβέρνηση η ρύθμιση είναι «μείζονος σημασίας» γι αυτό και επιδιώκεται διακομματική συναίνεση για 5 λόγους: «

• Πρώτος λόγος, το γεγονός ότι, πράγματι, σήμερα η απαιτούμενη πλειοψηφία των δύο τρίτων του όλου αριθμού των βουλευτών που απαιτεί η παράγραφος 4 του άρθρου 51 του Συντάγματος είναι εφικτή. Ο αριθμός των Βουλευτών των Κοινοβουλευτικών Ομάδων που έχουν εκφραστεί θετικά, είτε τώρα είτε στο πρόσφατο παρελθόν, υπερβαίνει τους 200 που απαιτούνται για την ψήφιση του νόμου. ΠΑΣΟΚ και Ελληνική Λύση υπερψήφισαν την ίδια διάταξη μόλις δύο χρόνια πριν, το 2021, ενώ και η Πλεύση Ελευθερίας έχει ήδη δημοσίως ταχθεί υπέρ της ρύθμισης. Δεν πρόκειται ασφαλώς να προκαταλάβω την απόφαση οποιουδήποτε κόμματος, ειδικά εφόσον κάποια δεν έχουν ακόμη τοποθετηθεί σαφώς, θεωρώ, όμως, μείζονος σημασίας την τήρηση συνεπούς στάσης σε ένα εθνικής σημασίας ζήτημα, όπως αυτό που συζητάμε.

• Δεύτερος λόγος, η καθολικότητα στο δικαίωμα ψήφου, που σε δημοκρατικά πολιτεύματα έχουν όλοι οι πολίτες, χωρίς περιορισμούς. Εντός της επικράτειας, αναγνωρίζουμε ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εμπόδια στη συμμετοχή στην εκλογική διαδικασία, για αυτό και η εγγραφή στους εκλογικούς καταλόγους γίνεται αυτόματα όταν ένας πολίτης κλείνει τα 17. Αντίθετα, για το εξωτερικό θέσαμε περιττές προϋποθέσεις, αυθαίρετους περιορισμούς και γραφειοκρατικά αναχώματα που εμποδίζουν πολίτες που έχουν δικαίωμα ψήφου να υποβάλουν αίτηση για συμμετοχή στις εκλογές. Αποτέλεσμα: στις πρόσφατες εκλογές ψήφισαν μόλις 18.000 συμπολίτες μας από τους εκατοντάδες χιλιάδες δυνητικά ψηφοφόρους του εξωτερικού. Το αποτέλεσμα αυτό δεν περιποιεί τιμή στη χώρα μας. Με αυτό το σχέδιο νόμου αποκαθιστούμε μία στρέβλωση, διευκολύνοντας τους συμπολίτες μας που ζουν στο εξωτερικό να ασκήσουν το δικαίωμά τους. Οποιοδήποτε επιχείρημα περί αλλοίωσης του εκλογικού αποτελέσματος, δεν ευσταθεί, καθώς δεν δίνουμε δικαίωμα ψήφου σε κάποιον που δεν το έχει. Δίνουμε τη δυνατότητα σε Έλληνες πολίτες που ήδη έχουν δικαίωμα ψήφου και θα μπορούσαν να έρθουν στην Ελλάδα για να ψηφίσουν, να ασκήσουν το δικαίωμα αυτό εκεί που θα βρίσκονται την ημέρα των εκλογών.

• Τρίτος λόγος, η περαιτέρω ενίσχυση των δεσμών των Ελλήνων που ζουν στο εξωτερικό με την πατρίδα, με τεράστια οφέλη για τη χώρα μας. Η δυνατότητα συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία θα πολλαπλασιάσει το ενεργό ενδιαφέρον για όσα συμβαίνουν στην Ελλάδα, πέρα από τις αποφάσεις εκείνες που έχουν άμεσο αντίκτυπο στους Έλληνες του εξωτερικού. Είναι προς το εθνικό συμφέρον οι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους να συμμετέχουν στα κοινά και να μην τους παραγκωνίζουμε επειδή ζουν σε άλλη χώρα, θεωρώντας λανθασμένα πως ό,τι γίνεται στην Ελλάδα αφορά μόνο τους εδώ Έλληνες. Είναι προς το συμφέρον μας να κρατήσουμε όλους τους Έλληνες κοντά στην Ελλάδα. Ενισχύοντας τη φωνή τους, δυναμώνουμε τη χώρα μας, τη διευρύνουμε, την κάνουμε να ακουστεί σε όλη τη γη. Αν κάποιοι αμφιβάλουν, δεν έχουν παρά να μελετήσουν τις επιστολές μεγάλου αριθμού ομογενειακών οργανώσεων, που εκπροσωπούν εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες, από ολόκληρο τον κόσμο, που σπεύδουν να δηλώσουν τη στήριξή τους στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης, προβάλλοντας το δίκαιο αίτημα για κατάργηση των περιορισμών, ώστε να μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμα της ψήφου.

• Τέταρτος λόγος, ο εξορθολογισμός του ισχύοντος πλαισίου, που δημιουργεί σήμερα μια διασπορά δυο ταχυτήτων. Σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, κάποιοι μπορούν να ψηφίσουν είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό και κάποιοι έχουν δικαίωμα ψήφου αποκλειστικά στην Ελλάδα. Ανάμεσα στους Έλληνες του εξωτερικού που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για εγγραφή στους ειδικούς καταλόγους εκλογέων εξωτερικού, ευνοούνται σίγουρα οι πιο εύποροι που μπορούν να ταξιδέψουν στην Ελλάδα μόνο για αυτόν τον σκοπό και όσοι ζουν σε πιο κοντινές χώρες. Η αδικία αυτή πρέπει να αποκατασταθεί.

• Πέμπτος λόγος, η εναρμόνιση με μια πρακτικά εφικτή και διεθνώς αποδεκτή πρακτική Η ενημέρωση των εκλογικών καταλόγων με τα σύγχρονα μέσα μπορεί να είναι άμεση και πλήρης. Δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό: μιλάμε για κάτι που συμβαίνει ήδη σε πάρα πολλές χώρες».

Κλείνοντας την τοποθέτησή της είπε πως «Το ζήτημα που συζητούμε σήμερα υπερβαίνει κόμματα, σκοπιμότητες, πολιτικούς ανταγωνισμούς. Δεν είναι δεξιό, αριστερό, κεντρώο. Είναι εθνικό. Πρόκειται για υποχρέωση μίας σύγχρονης, δημοκρατικής, δίκαιης Πολιτείας, που ενισχύει τους δεσμούς των απανταχού παιδιών της με τη μητέρα Πατρίδα, που θέλει και μπορεί να δυναμώσει τη φωνή τους, που είναι και δική της φωνή, στον κόσμο, που δεν αποκλείει αλλά συμπεριλαμβάνει, που γνωρίζει και διεκδικεί το εθνικό της συμφέρον»

Δημοφιλέστερα

To Top