Μειώθηκε ο συνολικός αριθμός πλοίων που πήγαν για διάλυση με τις τιμές για το scrap-παλιοσίδερα, στην Ινδία, το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές να είναι 7%, 10% και 2% κάτω, ενώ στην Τουρκία να είναι περίπου 30% πάνω. Όμως η γενική εικόνα δεν αποτυπώνει και την πραγματικότητα.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers, μέχρι τις 18 Αυγούστου 2023, ο αριθμός των δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πλοίων μεταφοράς φυσικού αερίου που έχουν πάει για διάλυση είναι συνολικά 129 , σχεδόν 14% λιγότερα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022 και ο χαμηλότερος αριθμός τουλάχιστον των τελευταίων 5 ετών. Παρόλο που οι τομείς μεταφοράς χύδην φορτίου και των εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασαν σημαντική αύξηση στον αριθμό των πλοίων που πωλήθηκαν για ανακύκλωση, ο όγκος των δεξαμενόπλοιων είναι ο χαμηλότερος τουλάχιστον από το 2018. Η αύξηση του αριθμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου που πήγαν για παλιοσίδερα οφείλεται στη μείωση των ναύλων και στις δύο αγορές, η οποία αναπόφευκτα ώθησε τους πλοιοκτήτες να αποσύρουν τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία τους.
Πιο συγκεκριμένα, μέχρι στιγμής φέτος, συνολικά 55 πλοία Bulk Carrier με μέση ηλικία 30 ετών πωλήθηκαν για διάλυησ, σχεδόν διπλάσια σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Τα περισσότερα είναι Panamax και Handymax πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, εκ των οποίων 13 πλοία Panamax και 19 πλοία Handymax από τις αρχές του 2023. Τα PMX και HMAX αποτελούν σχεδόν το 24% και 35% του συνόλου των κατεδαφίσεων πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου αντίστοιχα) που πωλήθηκαν για παλιοσίδερα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: https://www.newmoney.gr