Με ένα πλήθος από σύγχρονες ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται πλέον αποκλειστικά για τους συνταξιούχους, μέσω του ιστότοπου του (www.efka.gov.gr), ο e-ΕΦΚΑ βελτιώνει το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών και, ειδικότερα, των ατόμων της τρίτης ηλικίας, τα οποία, κατά τα τελευταία χρόνια και, κυρίως, μετά την υγειονομική κρίση, ήλθαν πιο κοντά στον ψηφιακό κόσμο μέσα από μία πλειάδα εφαρμογών και χρήσεων.
Τα πλεονεκτήματα
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους συνταξιούχους προσφέρουν άμεση διεκπεραίωση των αιτημάτων τους, ταχύτητα στην υποβολή των αιτήσεων και 24ωρη ενημέρωση για θέματα που τους αφορούν ως υποψήφιους ή εν ενεργεία συνταξιούχους. Επιπλέον, αντικατέστησαν χρονοβόρες, γραφειοκρατικές διαδικασίες, που προκαλούσαν ταλαιπωρία και καθυστερήσεις στην υλοποίηση των συναλλαγών τους με τον φορέα.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο e-ΕΦΚΑ, τελευταίες έρευνες δείχνουν ηλικίες μεταξύ 65-74 ετών να κάνουν χρήση κατά 73% του Internet και των νέων τεχνολογιών.
Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, από τις σημαντικές ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι το Ψηφιακό Δωμάτιο Επικοινωνίας, μέσω του οποίου ο υποψήφιος συνταξιούχος μπορεί να καταθέσει ηλεκτρονικά τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την απονομή της σύνταξής του και να έχει απευθείας συνομιλία με τον εισηγητή του φακέλου του, προκειμένου να ενημερωθεί για την πορεία της διεκπεραίωσης του αιτήματός του, καθώς και να επισυνάψει κάποιο δικαιολογητικό, που εκκρεμεί, για να συνεχίσει η διαδικασία απονομής.
Για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως οι υποψήφιοι συνταξιούχοι αναπηρίας, τα Ψηφιακά ΚΕΠΑ συνέβαλαν στην απλοποίηση της διαδικασίας πιστοποίησης αναπηρίας, μέσω ψηφιοποίησης, διευκόλυναν την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων με αναπηρία και συντόμευσαν τον χρόνο έκδοσης της σχετικής απόφασης.
Αναβάθμιση στο επίπεδο της εξυπηρέτησής τους είδαν και συνταξιούχοι κυρίως απομακρυσμένων περιοχών, μέσω του myefkalive, οι οποίοι δεν χρειάζεται πλέον να επισκεφθούν τις κατά τόπους υπηρεσίες του φορέα, αλλά αρκεί να πραγματοποιήσουν τηλεδιάσκεψη/βιντεοκλήση, με ραντεβού, με υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ για τη διεκπεραίωση συγκεκριμένου αιτήματός τους.
Κατάργηση της ταλαιπωρίας των ηλικιωμένων και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων σήμαναν και τα ηλεκτρονικά ραντεβού, που έχουν πλέον μονιμοποιηθεί, έπειτα από την υγειονομική κρίση, επιτυγχάνοντας την εξάλειψη των πολύωρων καθυστερήσεων και των ουρών στα γκισέ των υποκαταστημάτων, κάτι που φαίνεται από τα εκατομμύρια ραντεβού, που κλείνονται μηνιαίως στον φορέα.
Παράλληλα, όπως αναφέρει ο e-ΕΦΚΑ, στην ιστοσελίδα 1555.gov.gr ή στο τηλεφωνικό κέντρο 1555 οι συνταξιούχοι (υποψήφιοι/εν ενεργεία) βρίσκουν πλέον «άκρη» στα ερωτήματά/αιτήματά τους με προσωποποιημένη πληροφόρηση, χωρίς να χάσουν χρόνο ή χρήμα, για να μεταβούν στις αρμόδιες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ.
Ήδη, πάνω από 2,5 εκατομμύρια κλήσεις πολιτών για θέματα αρμοδιότητας του φορέα έχουν απαντηθεί, ενώ 99,4% από αυτά έχει επιλυθεί.
Οι προσφερόμενες ηλεκτρονικές υπηρεσίες έχουν διαμορφωθεί κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να καθίστανται άμεσα προσβάσιμες και φιλικές στη χρήση τους από τα άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, που είναι λιγότερο εξοικειωμένα με τη σύγχρονη τεχνολογία και περιλαμβάνουν:
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για συνταξιούχους
Ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής αίτησης συνταξιοδότησης