Οικονομία

Θερινές εκπτώσεις: Πτώση τζίρου για 1 στους 2 εμπόρους

«Θολή» ήταν η εικόνα της αγοράς κατά τις θερινές εκπτώσεις φέτος, με βάση τα στοιχεία έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας καθώς 1 στους 2 (50,4%) δήλωσε χειρότερο τζίρο σε σύγκριση με το 2022, 1 στους 3 (31,3%) είδε ίδια ταμεία και λιγότεροι από 1 στους 5 (18,3%) δήλωσαν αύξηση του τζίρου.

Όπως αναφέρει στην ανάλυσή του ο ΕΣΑ, «η ελπίδα για αλλαγή του κλίματος και η αισιοδοξία για επιστροφή στην ανάπτυξη που καταγράφηκε στη αντίστοιχη έρευνα του Ε.Σ.Α στο τέλος Φεβρουαρίου του 2023, όπου περίπου το 60% κατέγραψε προσδοκία για αύξηση των πωλήσεων το επόμενο εξάμηνο, μεταβλήθηκε τώρα σε ανησυχία και προβληματισμό».

Ο δείκτης αισιοδοξίας, από το 61% που είχε διαμορφωθεί μετά το πέρας των χειμερινών εκπτώσεων έχει μειωθεί σήμερα στο 26%.

Επίσης, ένας στους δυο δήλωσε ότι ο τουρισμός είχε μηδενική συμβολή στον τζίρο αλλά περισσότερα από ένα στα τρία καταστήματα οφείλουν το 25% του τζίρου τους στους τουρίστες ενώ σχετικά με το κόστος που επηρεάζει το τζίρο η χρηματοδότηση είναι στην πρώτη θέση και ακολουθούν η ενέργεια, οι μεταφορές και τα ενοίκια.

Ακόμη σημειώνεται ότι οι 7 στους 10 έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα αλλά οι 6 στους 10 κάνουν τζίρο 10%

Δείτε τα αποτελέσματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου, πατώντας ΕΔΩ. 

Οι προσδοκίες δηλαδή είναι πλέον εξίσου διαμοιρασμένες και στα τρία ενδεχόμενα: αύξηση, μείωση ή παραμονή στα ίδια επίπεδα τζίρου, χωρίς να καταγράφεται μια κυρίαρχη τάση στην αγορά.

Με αφορμή τα αποτελέσματα της έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για τον τζίρο των καταστημάτων στην περίοδο των θερινών εκπτώσεων, ο πρόεδρος του Ε.Σ.Α Σταύρος Καφούνης δήλωσε:

«Η πραγματική οικονομία -όπως εκφράζεται μέσα από τον ισχυρότερο κλάδο της ελληνικής οικονομίας- δείχνει ότι παρότι τα δύσκολα έχουν μείνει οριστικά πίσω, εντούτοις υπάρχουν αρκετά ακόμη που οφείλουμε να κάνουμε.

Παραπλανητικές εκπτώσεις: Βαριές «καμπάνες» σε γνωστές αλυσίδες καλλυντικών, ένδυσης και υπόδησης

Τα αποτελέσματα της εξαμηνιαίας μας έρευνας, που λόγω της εγκυρότητάς της και του τεράστιου δείγματος έχει αποκτήσει πλέον πολύ μεγάλη βαρύτητα, θέτουν τις βάσεις για ένα γόνιμο διάλογο, στηριγμένο σε στοιχεία τα οποία δεν επιδέχονται καμία αμφισβήτηση.

Απρόβλεπτοι παράγοντες που τελικά καραδοκούν, όπως ο παρατεταμένος καύσωνας του Ιουλίου, σε συνδυασμό με το περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων αλλά και των ξένων καταναλωτών οδήγησαν τις πωλήσεις μικρών, μεσαίων και μεγάλων εμπορικών σημείων σε πτώση για σχεδόν έναν στους δύο εμπόρους.

Η πτώση αυτή, σε συνδυασμό με την αύξηση των λειτουργικών εξόδων όλων των επιχειρήσεων αυξάνει τον προβληματισμό για το μέλλον. Εκφράζεται, δε, στον δείκτη αισιοδοξίας ο οποίος από το 61% που είχε διαμορφωθεί μετά το πέρας των χειμερινών εκπτώσεων έχει μειωθεί σήμερα στο 26%.

Παρεμβάσεις

Δημοφιλέστερα

To Top