Πολιτική

Συσκέψεις στο Μαξίμου για να κλειδώσει το πλαίσιο της ΔΕΘ – Στην προμετωπίδα η καθημερινότητα

Σαββατοκύριακο με αρκετή δουλειά θα είναι αυτό που ξεκινά για τα κυβερνητικά στελέχη, καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης και οι στενοί του συνεργάτες θα βρίσκονται σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να γίνουν οι αναγκαίες συζητήσεις για τις τελευταίες εκκρεμότητες ενόψει της ομιλίας του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ το επόμενο Σάββατο. Με δεδομένο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βρίσκεται στη Λευκωσία για την τριμερή Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ τη Δευτέρα, οι μέρες που απομένουν για να δουλέψει το πλαίσιο της Θεσσαλονίκης είναι λίγες, άρα πρέπει να κλείσουν εκκρεμότητες.

Πρωθυπουργικοί συνεργάτες εξακολουθούν να τονίζουν ότι ο πήχης για το οικονομικό καλάθι της ΔΕΘ θα πρέπει να είναι χαμηλός, λόγω δημοσιονομικών ισορροπιών, αλλά και της ανάγκης η χώρα να αφήσει το 2023 έχοντας επανακτήσει την επενδυτική βαθμίδα. Υπό αυτό το πρίσμα, πέραν της ελαφράς παράτασης του market pass ως το τέλος του έτους, της διεύρυνσης του επιδόματος θέρμανσης, του επιδόματος προσωπικής διαφοράς σε συνταξιούχους και της παράτασης μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ για ένα ακόμα εξάμηνο και συνδυαστικά με ότι από 1/1/2024 τίθενται σε ισχύ οι αυξήσεις σε δημόσιο και συντάξεις, τα περιθώρια είναι περιορισμένα. Εφόσον προχωρήσει, ίσως η μόνη υπέρβαση να αφορά ένα επίδομα για τους πυροσβέστες που έδωσαν φέτος μια σκληρή μάχη με τις πυρκαγιές.

Από εκεί και πέρα, η κυβέρνηση πολιτικά θέλει να στείλει το μήνυμα ότι στο ξεκίνημα της νέας πολιτικής περιόδου θα δώσει τη μάχη της καθημερινότητας χωρίς εκπτώσεις και με διάθεση σύγκρουσης με τα κακώς κείμενα που ενδεχομένως και διαιωνίστηκαν ή δεν αντιμετωπίστηκαν όπως έπρεπε κατά την περασμένη τετραετία. Εξ ου και η κυβέρνηση, στον απόηχο του υπουργικού, δρομολογεί μια σειρά παρεμβάσεων στο ΕΚΑΒ, στα λεωφορεία, στη δικαιοσύνη και στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Αρχής γενομένης από το ΕΚΑΒ, το σχέδιο που περιέγραψαν χθες ο υπουργός Υγείας Μιχάλης Χρυσοχοϊδης και ο υφυπουργός Μάριος Θεμιστοκλέους έχει τους εξής βασικούς άξονες: την πρόσληψη 800 νέων μόνιμων θέσεων, ενώχουν ήδη προσληφθεί 111 πληρώματα στην Αθήνα και θα προκηρυχθούν άλλες 150 θέσεις στην επικράτεια τις επόμενες ημέρες, την εκπαίδευση του προσωπικού αυτού, την ψηφιακή αναβάθμιση των συστημάτων του Οργανισμού, την αναβάθμιση του στόλου των οχημάτων σε βάθος διετίας (200-250 νέα οχήματα) και την αλλαγή του μοντέλου των αεροδιακομιδών και την οργάνωση πρωτογενών αεροδιακομιδών.

Ως προς τους δήμους, καταργούνται όλα τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και εντάσσονται στις δημοτικές δομές, ώστε να μειωθούν οι εστίες αδιαφάνειας, ενώ πλέον κάθε δήμος θα υποχρεούται για μια σειρά ζητημάτων, όπως η πυροπροστασία, η ανακύκλωση κ.ο.κ. να διατηρεί ένα δημόσιο μητρώο, ανοιχτό στους πολίτες που θα περιγράφει τι χρηματοδότηση υπήρξε και ποιες δράσεις έγιναν και θα επιτρέπει τη σύγκριση παράλληλα με κοντινούς δήμους.

Ως προς τα λεωφορεία, ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προβλέπει την προμήθεια, συνολικά 1.300 οχημάτων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών. Ο πρώτος «σπαστός» διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια 650 λεωφορείων, ηλεκτροκίνητων και φυσικού αερίου και ήδη εγκρίθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο η υπογραφή της σύμβασης για το πρώτο σκέλος, που αφορά στην προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων, τα οποία αναμένεται να ενισχύσουν τους στόλους της ΟΣΥ και του ΟΑΣΘ από τις αρχές του 2024. Παράλληλα, δρομολογούνται και τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού για επιπλέον 400 λεωφορεία, ενώ προετοιμάζεται και η δεύτερη φάση, η οποία αφορά σε νέο διαγωνισμό προμήθειας άλλων 650 λεωφορείων.

Δημοφιλέστερα

To Top