Μητσοτάκης
-Ο πρωθυπουργός, αφού ακύρωσε «ολόκληρη τη Θεσσαλονίκη», κάτι που δεν το θυμάμαι να έχει ξαναγίνει -και, φυσικά, καλά έκανε- ακολουθώντας ως συνήθως τον δύσκολο δρόμο θα είναι εκεί στη Θεσσαλία από το πρωί και πολύ σύντομα θα ανακοινώσει ένα πρωτόγνωρο οικονομικό πακέτο μέτρων, όσο πρωτόγνωρο είναι βέβαια και το μέγεθος της φυσικής καταστροφής και τις ζημιές έγιναν.
Αλλαγές, τι και πότε;
-Η όλη κατάσταση (σήμερα) όπως είναι, σε συνδυασμό με το έγκλημα στο πλοίο στον Πειραιά, γκρίζαρε πολύ το κλίμα και την εικόνα, με αποτέλεσμα να γίνεται λόγος στην πιάτσα για άμεσες κινήσεις, ανασχηματισμό κ.λπ. Να σας είμαι ειλικρινής δεν γνωρίζω γιατί αυτό το αποφασίζει ένας, ο πρωθυπουργός και φυσικά δεν το μοιράζεται με κανέναν μέχρι να γίνει. Η κυρίαρχη άποψη πάντως είναι να επικρατήσει ψυχραιμία και να πάνε όλα για αργότερα, ενδεχομένως μετά τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές.
ΣΥΡΙΖΑ
-Μου λένε ότι υπάρχουν δημοσκοπήσεις που δίνουν σχεδόν ίσα ίσα την Έφη με τον Κασσελάκη στην αναμέτρηση της Κυριακής, που μάλλον θα αναβληθεί, λόγω των εκτάκτων γεγονότων. Δεν το έχω από πρώτο χέρι που λένε, γι’ αυτό και δεν το υιοθετώ. Αλλά σαφώς δεν το αποκλείω, έτσι; Ακούω επίσης ότι στο επιτελείο της Αχτσιόγλου φοβούνται μήπως την πάθουν όπως ο Μεϊμαράκης και η αναβολή λειτουργήσει υπέρ του Κασσελάκη. Υπερβολή το θεωρώ, αν το αγόρι είναι πρώτο θα είναι πρώτο, ό,τι και να γίνει.
Όπως όπως η ΔΕΘ
-Η χθεσινή απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αναβάλλει την παρουσία του στη Θεσσαλονίκη το Σαββατοκύριακο ήταν αναμενόμενη, με βάση την εικόνα καταστροφής στην Καρδίτσα. Η άνοδος προγραμματίζεται πλέον για την επόμενη εβδομάδα, Τετάρτη ή Πέμπτη και λογικά θα μιλάμε για μια μέρα. Ίσως γίνει μόνο η συνέντευξη Τύπου, αλλά κανείς δεν μπορεί να το πει απόλυτα. Οριστικές αποφάσεις στην καλύτερη περίπτωση Κυριακή, αλλιώς Δευτέρα.
Αττική Οδός: Μια καλή είδηση 3,27 δισ. που ξεκλειδώνει εξελίξεις
-Το γκρίζο και στενάχωρο στοιχείο που επικρατεί στην επικαιρότητα έσπασε κάπως χθες με μια πολύ θετική είδηση, που ήταν ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, στον οποίο επικράτησε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ βάζοντας στο τραπέζι το εντυπωσιακό ποσό των 3,27 δισ. ευρώ. Είναι σημαντική είδηση όχι μόνον για την οικονομία, αλλά και για την επιχειρηματική σκηνή, επειδή αλλάζει τους συσχετισμούς στην κατασκευαστική αγορά και ξεκλειδώνει εξελίξεις για στρατηγικές κινήσεις που θα παρακολουθήσουμε το επόμενο διάστημα. Μιλάμε για μια παραχώρηση που έχει έσοδα από τα διόδια σχεδόν 1 εκατ. την ημέρα. Είναι ένα μεγάλο κι εντυπωσιακό deal που θα oδηγήσει σε κάποιας μορφής financial engineering στον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς κοντά στις παραχωρήσεις της Ιονίας Οδού, της Κεντρικής, της Ολυμπίας, της Εγνατίας και του αεροδρομίου στο Καστέλι, αθροίζει τώρα και τη χρυσοφόρο Αττική Οδό. Το ερώτημα στο οποίο η αγορά αναζητεί τώρα απάντηση είναι τι ακριβώς έχει στο μυαλό του ο Γ. Περιστέρης; Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα; Η συγκρότηση της μεγαλύτερης εταιρίας παραχωρήσεων της χώρας, η οποία θα εισαχθεί στο ΧΑ δημιουργώντας νέες υπεραξίες; Έχει κάποιο ώριμο deal που κλείνει στο αμέσως επόμενο διάστημα δημιουργώντας νέες ισορροπίες; Έχει εξασφαλίσει κάποια συμμαχία που δεν γνωρίζουμε; Προς το παρόν πάντως την επιτυχία στον διαγωνισμό που σπάει κάθε ρεκόρ αποκρατικοποίησης πιστώνονται η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και οι χρηματοοικονομικοί του σύμβουλοι Lazard και Τράπεζα Πειραιώς.
Τα βλέμματα στην DBRS
-Κι αν η καλή είδηση χθες ήταν ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής Οδού, ελπίζουμε πως θα έχουμε και σήμερα το βράδυ μια ακόμη καλή είδηση με την αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας από την DBRS. Αν ο καναδικός οίκος αξιολόγησης μας κάνει σήμερα τη χάρη, τότε η Ελλάδα, μετά από δέκα και βάλε χρόνια, θα επιστρέψει στην επενδυτική βαθμίδα. Αμήν.