Ο όμιλος Inditex της οικογένειας Ορτέγκα, που έγινε συνώνυμο του όρου «fast fashion» και εξελίχθηκε σε μία παγκόσμια «αυτοκρατορία» πολλών δισ μέσω -κυρίως- του σήματος Zara συμπληρώνει φέτος 30 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά.
Μάλιστα το κατάστημα Zara στην οδό Ερμού, στην Αθήνα ήταν και ένα απ’ τα πρώτα που λειτούργησε εκτός ισπανικών συνόρων στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής που απέβλεπε στη διεθνοποίηση της ισπανικής αλυσίδας.
Τριάντα χρόνια και δεκάδες νέα καταστήματα μετά, η σχέση των Ελλήνων και του Ομίλου Inditex εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερα στενή. Σε σημείο που η ΙΤΧ Ελλάδος ΑΕ, η θυγατρική του ισπανικού ομίλου υπό την ομπρέλα της οποίας έχουν τεθεί όλα τα σήματα του Ομίλου (σσ Zara, Bershka, Pull & Bear, Oysho, Massimo Dutti κοκ) όχι μόνο δεν απειλείται από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό αλλά διευρύνει και τα μερίδια της, όπως εξηγούσαν κύκλοι κοντά εταιρεία.
Μάλιστα οι ίδιοι κύκλοι έλεγαν ότι η ελληνική αγορά αποτελεί σήμερα μία απ’ τις δέκα μεγαλύτερες αγορές του Ομίλου Inditex σε πραγματικά νούμερα πωλήσεων και Νο2, πίσω απ’ την Ισπανία, σε κατά κεφαλήν δαπάνες για την αγορά προϊόντων Zara και των υπολοίπων σημάτων του Ομίλου! Κάτι που κατατάσσει την Ελλάδα σε ένα μικρό κλαμπ χωρών στις τάξεις του Ομίλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι πωλήσεις της ΙΤΧ Ελλάδος ΑΕ το έτος 2022 ήταν περίπου στα 580 εκατ. ευρώ, από 457,9 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021. Πρόκειται για μία επίδοση αυξημένη περίπου 25% μόλις σε ένα χρόνο! Οι κυκλοι της εταιρείας μάλιστα μεταφέρουν μία εικόνα σημαντικής ανάπτυξης και φέτος παρά τις πληθωριστικές πιέσεις μη διστάζοντας μάλιστα να θέσουν τον «πήχη» στο 1 δισ ευρώ, που οι ίδιοι εκτιμούν ότι μπορεί η θυγατρική να «πιάσει» σχετικά σύντομα.
Εξάλλου, όπως επισημαίνουν, η θυγατρική λειτουργεί και αναπτύσσεται σε μία αγορά που έχει κυρίως τοπικό ανταγωνισμό και όχι τόσο διεθνή μπραντς.
Σήμερα η ITX Ελλάδος λειτουργεί 160 καταστήματα στην Ελλάδα, εκ των οποίων τα 43 είναι Zara και τα υπόλοιπα των υπολοίπων brands. Συγκριτικά τα έσοδα που επιτυγχάνει η θυγατρική είναι 55% απ’ τα καταστήματα Zara και το 45% απ’ τα υπόλοιπα μπραντς.
Στις νέες επενδύσεις που ετοιμάζει η εταιρεία περιλαμβάνεται το νέο, μεγαλύτερο, κατάστημα Oysho που θα ανοίξει στην Οδό Τσιμισκή στη Θεσσαλονίκη μέσα στον Οκτώβριο. Αυτό όμως που ξεχωρίζει είναι το Mega κατάστημα Zara 6.000 τμ στον Πύργο του Πειραιά. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες το κατάστημα θα λειτουργήσει στις αρχές του 2024 ενώ τα δύο καταστήματα που λειτουργούν ήδη στον Πειραιά και συνδυαστικά δεν φθάνουν καν τα 3000 τμ είτε θα δοθούν σε άλλα μπραντς είτε απλά θα κλείσουν.
Η εταιρεία σήμερα απασχολεί περί τους 4.000 εργαζόμενους. Το 40% εξ αυτών είναι πλήρους απασχόλησης ενώ το 60% part time.
Οι πληροφορίες για πολύ καλές επιδόσεις φέτος συνάδουν και με τα οικονομικά αποτελέσματα α’ εξαμήνου που ανακοίνωσε πρόσφατα ο Όμιλος. Σύμφωνα με αυτά οι πωλήσεις αυξήθηκαν 13,5% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, φθάνοντας τα 16,9 δισ ευρώ. Παράλληλα τα καθαρά κέρδη έφθασαν τα 2,5 δισ ευρώ. Το 2022, στο σύνολο της χρήσης, ο Όμιλος είχε καταγράψει κύκλο εργασιών 32,57 δισ ευρώ και καθαρά κέρδη 4,15 δισ ευρώ.