Πολιτική

ΠΑΣΟΚ για μετρό Θεσσαλονίκης: Η έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδιασμού δεν καλύπτεται από την υπογραφή μιας σύμβασης

Πυρά στην κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη εκτοξεύει το ΠΑΣΟΚ μετά τη σημερινή υπογραφή της σύμβασης λειτουργίας και συντήρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης.

Η Χαριλάου Τρικούπη κατηγορεί την κυβέρνηση για το ότι επέλεξε ΣΔΙΤ για τη διαχείριση των συγκοινωνιακών μέσων της πόλης, ενώ αφήνει αιχμές για την απαξίωση του ΟΑΣΘ που παραμένει σε καθεστώς εκκαθάρισης.
 
Παράλληλα ψέγει την κυβέρνηση για το ότι δεν προέκρινε την κατασκευή του εξωτερικού περιφερειακού δακτυλίου που θα μπορούσε να απορροφήσει μέρος της κυκλοφοριακής συμφόρησης λόγω των έργων του flyover.

Αναλυτικά:

«Μετρό Θεσσαλονίκης: Η έλλειψη ολοκληρωμένου σχεδιασμού δεν καλύπτεται με την υπογραφή μιας σύμβασης»

Σήμερα ο Πρωθυπουργός, τέσσερις ημέρες πριν τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές, παρίσταται ως κεντρικός ομιλητής στην εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Αντί για πολιτική εκμετάλλευση του γεγονότος αυτού, θα ήταν πιο χρήσιμο να απαντήσει στα παρακάτω ερωτήματα:

Γιατί επιλέχθηκε για τη Θεσσαλονίκη η διαδικασία του «μη ανταποδοτικού» ΣΔΙΤ και όχι η ίδρυση ενός δημόσιου φορέα ο οποίος θα αναλάβει το σχεδιασμό και τη διαχείριση όλων των συγκοινωνιακών μέσων, καθώς υπάρχει ήδη το παράδειγμα του «ΟΑΣΑ Α.Ε.»;

Γιατί για μία ολόκληρη τετραετία διατηρεί τον ΟΑΣΘ σε καθεστώς εκκαθάρισης απαξιώνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης των πολιτών οι οποίοι βιώνουν εδώ και χρόνια μια καταφανή ταλαιπωρία στην καθημερινή τους μετακίνηση;

Γιατί ενώ υπάρχει ήδη αδειοδοτημένο έργο για εξωτερικό περιφερειακό δακτύλιο, ο οποίος σχεδιάστηκε τόσο για τη διαμπερή κυκλοφορία όσο και για την εξυπηρέτηση περιαστικών οικισμών, δεν προηγήθηκε η κατασκευή του έναντι αυτής του flyover, για να προσελκύσει ένα μέρος της κυκλοφορίας;

Γιατί η ήδη αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση της πόλης να επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο λόγω της κυκλοφοριακής εκτροπής εντός της πόλης, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η κατασκευή του flyover;

Ως εκ τούτου, το μετρό της Θεσσαλονίκης που, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της σύμβασης ενδέχεται να λειτουργήσει στα τέλη του 2024 ή το 2025, δεν πρέπει να παρουσιάζεται ως πανάκεια που θα θέσει τέλος στην πολυετή ταλαιπωρία των πολιτών, ειδικά όσο δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης και δεν έχει υλοποιηθεί η σύνδεσή του με το αεροδρόμιο και τη Δυτική Θεσσαλονίκη.

Όσο η κυβέρνηση αδυνατεί να προβεί σε έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό διαχείρισης των συγκοινωνιακών μέσων της πόλης και επιλέγει ελλιπείς και αποσπασματικές λύσεις για το κυκλοφοριακό της, η ταλαιπωρία των πολιτών θα έχει μία ακόμη υπογραφή, αυτή της παρούσας κυβέρνησης.

Comments

Δημοφιλέστερα

To Top