Οικονομία

Black Friday: Στα ίδια επίπεδα με πέρσι οι πωλήσεις, λένε οι εταιρείες που συμμετείχαν στην ενέργεια

Στασιμότητα χαρακτήρισε τις επιδόσεις της «Black Friday» εν μέσω συσσωρευμένων πληθωριστικών πιέσεων, όπως προκύπτει από την έρευνα του Ινστιτούτου Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ.

Το Ινστιτούτο διενήργησε, για όγδοη χρονιά, έρευνα σε τυχαίο πανελλαδικό δείγμα 300 εμπορικών επιχειρήσεων σχετικά με τις πωλήσεις κατά τη «Black Friday» και προέκυψαν τα εξής:

• Στις φετινές εκπτώσεις της «Black Friday» συμμετείχαν οι περισσότερες των επιχειρήσεων (56%), επίδοση, ωστόσο, ελαφρώς χαμηλότερη σε σχέση με πέρυσι, οπότε είχε συμμετάσχει το 61% των επιχειρήσεων.

• Φαίνεται πως η μειωμένη καταναλωτική δύναμη σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος δεν ευνόησαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή των επιχειρήσεων στην εν λόγω πρακτική, παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής έχουν συμβάλει στην παγίωση αυτής της ενέργειας.

• Τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις (41%) που συμμετείχαν σε αυτήν την πρακτική πραγματοποίησαν εκπτώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, μετατρέποντας ουσιαστικά τη «Black Friday» σε «Black Week».

• Σχεδόν τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (72%) υιοθέτησαν εκπτώσεις έως 30%. Για περίπου μία στις τρεις επιχειρήσεις (36%) το ποσοστό εκπτώσεων κυμάνθηκε μεταξύ 11% και 20%, επίδοση παρόμοια και για τις επιχειρήσεις (34%) που προχώρησαν σε εκπτώσεις σε ποσοστό από 21% έως 30%.

• Περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (55%) υιοθέτησαν εκπτώσεις σε όλους τους κωδικούς των εμπορευμάτων του καταστήματος, πρακτική που πιθανόν να συνδέεται και με την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων. Αντίθετα, αρκετές αλυσίδες και διαδικτυακά καταστήματα υιοθέτησαν επιλεκτικές εκπτώσεις, σε συγκεκριμένες κατηγορίες/εύρος προϊόντων. Το 17% των μικρότερων επιχειρήσεων συμμετείχε στην εν λόγω ενέργεια με εκπτώσεις κυρίως σε εμπορεύματα «stock», επίδοση που ταυτίζεται με τις επιχειρήσεις (επίσης 17%) που προχώρησαν σε εκπτώσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες εμπορευμάτων.

• Σε γενικές γραμμές, οι επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου εμφανίζονται σχετικά ικανοποιημένες αναφορικά με την επισκεψιμότητα, καθώς για σχεδόν έξι στις δέκα καταγράφηκε μέτριος/υψηλός βαθμός ικανοποίησης.

• Παρόμοια εικόνα καταγράφεται και σε επίπεδο ικανοποίησης των επιχειρήσεων αναφορικά με τον κύκλο εργασιών, αφού το 56% αυτών δήλωσε μέτρια/πολύ ικανοποιημένο. Αυτό το στοιχείο αποτελεί ένδειξη ότι δεν υπήρξε ουσιαστική απόκλιση μεταξύ επισκεψιμότητας καταστημάτων και υλοποίησης αγορών. Παράλληλα, η εικόνα τόσο αναφορικά με την επισκεψιμότητα όσο και με τις πωλήσεις προσομοιάζει κατά πολύ με την αντίστοιχη περυσινή, υπογραμμίζοντας τη στασιμότητα της αγοραστικής κίνησης, εξέλιξη που επιβεβαιώνει τις επιπτώσεις της πληθωριστικής κρίσης στην καταναλωτική δαπάνη.

Δημοφιλέστερα

To Top