Οικονομία

ΑΑΔΕ: «Ποδαρικό» της εφορίας με ψηφιακό δελτίο αποστολής και πελατολόγιο

Δύο νέα ψηφιακά εργαλεία θέτει σε εφαρμογή Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) από τις αρχές του 2024. Πρόκειται για το Ψηφιακό Δελτίο Αποστόλης που θα παρακολουθεί την διακίνηση των προϊόντων, ούτως ώστε η εφορία να εντοπίζει διαδρομές μαύρου χρήματος και τα «Ψηφιακά Βιβλία Κίνησης» που θα «φωτογραφίζουν» πελάτες που μπαίνουν και βγαίνουν σε ιατρεία δικηγορικά γραφεία κι άλλους επαγγελματικούς χώρους, ώστε να μπορεί να γίνει το διασταυρώσεις για την έκδοση αποδείξεων και υποβολή Φ.Π.Α.

Ειδικότερα, τό ψηφιακό δελτίο αποστολής ενεργοποιείται πιλοτικά από τις αρχές του 2024 και πλήρως έως το τέλος του έτους. Πρόκειται για ένα σύστημα ηλεκτρονικής παρακολούθησης της διακίνησης αγαθών που ετοιμάζει η ΑΑΔΕ. Προβλέπει την ανάπτυξη ενός ελεγκτικού πλαισίου για τις διακινήσεις φορτίων στην Ελλάδα σε σχέση με τον τύπο και την πληροφορία των συνοδευτικών παραστατικών, τις διαδικασίες διαχείρισης των εγγράφων μεταφοράς, το σύστημα παρακολούθηση των διακινήσεων. Σε πρώτη φάση οι επιχειρήσεις θα μπορούν να διαβάζουν ηλεκτρονικά στη φορολογική διοίκηση το δελτίο αποστολής με όλα τα δεδομένα που περιλαμβάνονται και στο χειρόγραφο δελτίο. Μελλοντικά όμως η εφαρμογή θα επεκταθεί ώστε η εφορία να γνωρίζει πότε θα φύγει ένα φορτίο, τα στοιχεία του οδηγού, το ωφέλιμο φορτίο και που βρίσκεται ανά πάσα στιγμή το φορτηγό. Ακόμα και η αλλαγή του βάρους του φορτίου θα είναι σε γνώση της εφορίας.

Το ψηφιακό πελατολόγιο που μπαίνει σε εφαρμογή αρχές του 2024 αποτελεί μια σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 οι εν λόγω επαγγελματικές κατηγορίες. Τα πρόσθετα βιβλία σε χειρόγραφη μορφή ήταν υποχρεωτικά αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, δηλαδή από γιατρούς, οδοντιάτρους, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας μέχρι εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λπ. Σε αυτά καταγράφονταν όλοι όσοι εισέρχονταν στην επαγγελματική εγκατάσταση και με την αναγραφή ενός πελάτη γινόταν εμμέσως πιεστική και η έκδοση απόδειξης παροχής υπηρεσιών.

Το μέτρο δεν ήταν ιδιαιτέρως αποτελεσματικό, καθώς απαιτούσε επιτόπιους αιφνιδιαστικούς ελέγχους για να πιαστούν στην «τσιμπίδα» οι παραβάτες. Αυτήν τη φορά, όμως, τα πράγματα θα είναι διαφορετικά, καθώς το πελατολόγιο θα τηρείται ψηφιακά, η παρακολούθηση θα γίνεται on line και πάνω απ’ όλα θα υπάρχει η δυνατότητα διασταυρώσεων και συγκρίσεων με ομοειδείς επιχειρήσεις, έτσι ώστε να σημαίνει συναγερμός όπου παρατηρούνται αποκλίσεις.

Κι ενώ η αγορά ανέμενε τις πρώτες κινήσεις από την ΑΑΔΕ, το πρώτο βήμα έγινε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την υπογραφή Απόφασης για τη δημιουργία, ανάπτυξη, λειτουργία και συντήρηση Ψηφιακού Μητρώου λειτουργούντων συνεργείων και υπευθύνων τεχνιτών αυτών, σταθμών οχημάτων, λιπαντηρίων, πλυντηρίων και λοιπών συναφών εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης οχημάτων δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης.

Σε γενικές γραμμές το ψηφιακό πελατολογιο θα είναι «ανοικτό» κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδονται και θα περνάνε στο MyData. Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.

Δημοφιλέστερα

To Top