Ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’Λίρι, αναμένεται να λάβει μπόνους που ίσως φτάσει τα 100 εκατομμυρία ευρώ, ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν δοθεί στην Ευρώπη, γιατί οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους έφτασαν σε επίπεδα-ρεκόρ.
Η μετοχής της Ryanair ήταν στα 18,99 ευρώ στο τέλος της περασμένης εβδομάδας, φέρνοντας τον Ο’Λίρι πιο κοντά στο όριο που θα μπορούσε να «ξεκλειδώσει» την τεράστια πληρωμή.
Οι μετοχές της αεροπορικής εταιρείας πρέπει είτε να φτάσουν τα 21 ευρώ και να παραμείνουν εκεί για 28 ημέρες, είτε η εταιρεία να παρουσιάσει ετήσια κέρδη μετά τους φόρους ύψους 2,2 δισ. ευρώ, ώστε ο Ο’Λίρι να εισπράξει το μπόνους, το οποίο συμφωνήθηκε για το 2019.
Εάν η μετοχή περάσει το όριο, ο επικεφαλής της Ryanair θα λάβει δικαιώματα προαίρεσης αγοράς μετοχών, δηλαδή να αγοράσει μετοχές σε μειωμένη τιμή.
Αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσε να αγοράσει 10 εκατ. μετοχές στα 11,12 ευρώ η κάθε μία, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσε να αποκτήσει μετοχές αξίας 210 εκατ. δολαρίων για 111,2 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας κέρδος 98,8 εκατ. ευρώ.
Οι οικονομικοί αναλυτές προβλέπουν μέση τιμή-στόχο της μετοχής στα 24 ευρώ για τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, σαφώς πάνω από τον στόχο. Είναι λιγότερο πιθανό να το πετύχει λόγω των κερδών της εταιρείας, τα οποία η Ryanair έχει προβλέψει ότι θα φτάσουν τα 2,05 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τον στόχο των 2,2 δισ. ευρώ.
Η αύξηση της τιμής της μετοχής που απαιτείται για την απόδοση του μπόνους σημαίνει ότι η αξία της αεροπορικής εταιρείας υπερδιπλασιάστηκε από τον Αύγουστο του 2019, ανεβάζοντας τη χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας σε σχεδόν 24 δισ. ευρώ. Ήδη είναι η δεύτερη πολυτιμότερη αεροπορική εταιρεία στον κόσμο με βάση τη χρηματιστηριακή αξία, μετά την αμερικανική Delta Air Lines.
Ο O’Λίρι ανέλαβε τη Ryanair το 1994 και την έφερε στην πρώτη θέση των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη. Ο ίδιος κατέχει σε μετοχές το 3,9% της εταιρείας, μερίδιο με χρηματιστηριακή αξία 907 εκατ. ευρώ.