Η Alaska Airlines είχε επιβάλει το προηγούμενο διάστημα περιορισμούς στα δρομολόγια του Boeing 737 Max 9 της, το οποίο πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση την Παρασκευή αφού αποκολλήθηκε εν ώρα πτήσης μια απενεργοποιημένη έξοδος κινδύνου που χρησιμοποιούνταν ως παράθυρο.
Σύμφωνα με το BBC, που επικαλείται αξιωματούχο του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών των ΗΠΑ, οι πιλότοι του αεροσκάφους είχαν αναφέρει ότι ενεργοποιήθηκαν προειδοποιητικές λυχνίες για την πίεση στην καμπίνα σε τρεις προηγούμενες πτήσεις.
Ως αποτέλεσμα, η αεροπορική εταιρεία επέβαλε περιορισμούς στα δρομολόγια που θα εκτελούσε το αεροσκάφος, ώστε να μην περιλαμβάνουν μακρινά ταξίδια πάνω από νερό.
Υπενθυμίζεται ότι η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ζήτησε το Σάββατο να διενεργηθούν αμέσως έλεγχοι ασφαλείας σε 171 αεροσκάφη 737 MAX 9 της Boeing τα οποία έχουν καθηλωθεί στο έδαφος μετά το περιστατικό.
BREAKING: An @AlaskaAir @Boeing 737-8MAX Lost A Large Section Mid-Air & Made An Emergency Landing In Oregon. Alaska Airlines Crew Did A Magnificent Job & No One Was Seriously Injured.
The 737 MAX Has Been Plagued With Issues Since Its Introduction! pic.twitter.com/9l0eZHA7cS— John Basham (@JohnBasham) January 6, 2024
Την Παρασκευή περίπου στις 18:30 (τοπική ώρα, 04:30 του Σαββάτου ώρα Ελλάδας), λίγο μετά την απογείωση πτήσης της Alaska Airlines από το αεροδρόμιο του Πόρτλαντ με προορισμό το Οντάριο της Καλιφόρνιας, μία πόρτα άνοιξε και αποκολλήθηκε από την άτρακτο του αεροπλάνου, όπως επεσήμανε η αμερικανική υπηρεσίας ασφάλειας μεταφορών NTSB.
Την ώρα του συμβάντος το αεροσκάφος, που μετέφερε 171 επιβάτες και έξι μέλη πληρώματος, βρισκόταν σε υψόμετρο σχεδόν 5.000 ποδών, σημείωσε η NTSB.
Η πόρτα που αποκολλήθηκε δεν χρησιμοποιούνταν και είχε κλείσει με κάλυμμα, αφήνοντας να φαίνεται μόνο ένα παράθυρο, μια τροποποίηση που προτείνει η Boeing στους πελάτες της που τη ζητούν.
Αυτή η επιπλέον πόρτα συνήθως τοποθετείται από χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν επιπλέον θέσεις και έχουν ανάγκη περισσότερες εξόδους διαφυγής. Ωστόσο οι πόρτες αυτές είναι μονίμως κλειστές ή απενεργοποιημένες στα αεροσκάφη με λιγότερες θέσεις, όπως αυτά της Alaska Airlines.