Chris Kogias, Filiolou, Stella Passari, Ioanna Touni, Aleksandros Kopsialis: Αν γνωρίζετε αυτά τα ονόματα, τότε είστε εξοικειωμένοι με τον κόσμο του Instagram και του Τiktok, όπου ανθεί η αγορά του «influencer marketing».
Τα παραπάνω ονόματα είναι τα πέντε δημοφιλέστερα στις προτιμήσεις των εταιρειών που προωθούν προϊόντα και υπηρεσίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως αποκάλυψε στο newmoney ο Γιώργος Καραβοκύρης, συνιδρυτής της εταιρείας Rênfluence.
H Rênfluence ιδρύθηκε πριν από τέσσερα χρόνια και αναλαμβάνει για λογαριασμό των επιχειρήσεων διαφημιστικές εκστρατείες μέσω influencer. Στην πλατφόρμα της είναι εγγεγραμμένοι 900 influencer.
«Η πλατφόρμα καθοδηγεί τις εταιρείες στο ποιος είναι ο κατάλληλος influencer για τα προϊόντα της» εξηγεί ο Γ. Καραβοκύρης. «Έχουμε τα πραγματικά στοιχεία των influencer από την Meta (τα δημογραφικά τους στοιχεία, τα μερίδια ανδρών/γυναικών στους followers, τα ηλικιακά τους κοινά, πόσα views παίρνουν στα stories, από ποιες χώρες είναι οι followers τους, αν έχουν ψεύτικους followers κλπ), και γνωρίζουμε τα ποσά που χρεώνουν. Έτσι μπορούμε να βρίσκουμε ποιος είναι ο πιο κατάλληλος, ώστε να προσφέρουμε value for money στις εταιρείες.».
Έλληνες influencer: Ποιοι είναι
Αν και ακριβής ορισμός δεν υπάρχει, σε γενικές γραμμές ως influencer νοείται αυτός που μπορεί να επηρεάσει τους followers του σε βαθμό που να κάνει μία πραγματική διαφορά: είτε πρόκειται για κοινωνική είτε για καταναλωτική συμπεριφορά.
Στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στην διαφημιστική αγορά, ως influencer λογίζονται όσοι έχουν λογαριασμούς σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (κυρίως Instagram και TikTok) με περισσότερους από 10.000 followers. Υπάρχουν περίπου 1.500 τέτοια προφίλ. Από αυτά περίπου τα 500 ανήκουν σε εταιρείες, οπότε τα φυσικά πρόσωπα που μπορούν να λειτουργήσουν ως influencer είναι περίπου 1.000.
Σύμφωνα με τα στοιχεία από την πλατφόρμα Rênfluence, σήμερα οι πιο δημοφιλείς influencer είναι:
• Kogias