Πύραυλος ο οποίος εκτοξεύθηκε από την Υεμένη έπληξε εμπορικό πλοίο, έκανε γνωστό σήμερα η βρετανική εταιρεία ναυτικής ασφάλειας Ambrey, μετά την ανακοίνωση των ανταρτών Χούτι με την οποία ανέλαβαν την ευθύνη για επίθεση εναντίον αμερικανικού σκάφους.
«Σύμφωνα με πληροφορίες μας, εμπορικό πλοίο έγινε στόχος ‘πυραύλου’ ενώ κινείτο (…) ανοικτά της Άντεν, στην Υεμένη», ανέφερε η Ambrey, προσθέτοντας πως το πλήρωμα έκανε λόγο για «έκρηξη» πάνω στο σκάφος.
«Η Ambrey πληροφορήθηκε ότι ο πύραυλος αυτός εκτοξεύθηκε (…) από την Τάιζ», επαρχία της νότιας Υεμένης, πρόσθεσε η εταιρεία.
Χθες Τετάρτη οι Χούτι, που υποστηρίζονται από το Ιράν, γνωστοποίησαν πως εκτόξευσαν πυραύλους εναντίον αμερικανικού εμπορικού πλοίου, το οποίο κατονόμασαν ως KOI και το οποίο, κατ’ αυτούς, είχε προορισμό ισραηλινό λιμάνι.
Ο Γιαχία Σάρι, εκπρόσωπος των ανταρτών, διαβεβαίωσε μέσω ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης πως καταφέρθηκε «απευθείας πλήγμα στο πλοίο» στον Κόλπο του Άντεν.
Σύμφωνα με το Ρόιτερς, που επικαλείται δεδομένα του τομέα της εμπορικής ναυτιλίας, το KOI είναι πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων υπό σημαία Λιβερίας, το οποίο διαχειρίζεται η ναυτιλιακή εταιρεία Oceonix Services με έδρα τη Βρετανία. Στον στόλο της εταιρείας αυτής ανήκει επίσης το πετρελαιοφόρο δεξαμενόπλοιο Marlin Luanda, το οποίο υπέστη ζημιά όταν χτυπήθηκε από πύραυλο στην ίδια περιοχή το Σάββατο, κατά το πρακτορείο ειδήσεων.
Οι Χούτι, οι οποίοι ελέγχουν σχεδόν όλη τη βόρεια Υεμένη, έχουν εξαπολύσει πάνω από 35 επιθέσεις εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Άντεν από τη 19η Νοεμβρίου, σύμφωνα με το αμερικανικό Πεντάγωνο, παρεμποδίζοντας τη ναυσιπλοΐα σε αυτή την περιοχή καίριας σημασίας για το παγκόσμιο εμπόριο.
Οι αντάρτες, που πρόσκεινται στην Τεχεράνη, λένε πως σκοπό έχουν να εμποδίσουν πλοία συνδεόμενα με το Ισραήλ να περνούν από τη θαλάσσια περιοχή ανοικτά της Υεμένης, σε ένδειξη «αλληλεγγύης» προς τους Παλαιστίνιους στη Λωρίδα της Γάζας, όπου μαίνεται ο πόλεμος Ισραήλ/Χαμάς από την 7η Οκτωβρίου.
Οι επιθέσεις τους εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να δώσουν εντολή στα καράβια τους να αποφεύγουν τη θαλάσσια διαδρομή προς τη Διώρυγα του Σουέζ —από όπου υπό κανονικές συνθήκες διέρχεται περί το 12% του παγκόσμιου εμπορίου— και να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, με συνέπεια να καταστούν πολύ πιο χρονοβόρες και δαπανηρές οι θαλάσσιες μεταφορές.