Αρνούμενοι να συμμετάσχουν στις διαδικτυακές εξετάσεις, οι πανεπιστημιακοί καθηγητές Γιάνης Βαρουφάκης (ΕΚΠΑ), Νίκος Θεοχαράκης (ΕΚΠΑ), Αλεξάνδρα Κορωναίου (Πάντειο), Γιάννης Κουζής (Πάντειο) και Σεραφείμ Σεφεριάδης (Πάντειο) ανέλαβαν την πρωτοβουλία να συγκεντρώσουν υπογραφές ακαδημαϊκών.
Οι λόγοι που επικαλούνται είναι η αδυναμία διασφάλισης της πιστοποίησης παρεχόμενης γνώσης καθώς και ο σεβασμός στις αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων.
Ήδη έχουν συγκεντρωθεί 200 υπογραφές.
Ακολουθεί το κείμενο των καθηγητών και οι υπογραφές:
1. Αδύνατη η ασφαλής πιστοποίηση της γνώσης
Ο πρώτος λόγος για τον οποίο απορρίπτουμε τις διαδικτυακές εξετάσεις αφορά το εκπαιδευτικό και μορφωτικό μας καθήκον απέναντι στην κοινωνία.
Ως πανεπιστημιακοί, έχουμε ορκιστεί ότι θα πιστοποιούμε, εκ μέρους της πολιτείας και υπό συνθήκες αμεροληψίας, την γνώση των φοιτητριών/τών στα γνωστικά μας αντικείμενα. Όμως η πιστοποίηση της γνώσης είναι αδύνατη μέσω των διαδικτυακών εξετάσεων. Γιατί; Καταρχάς, ούτε τα μέλη ΔΕΠ ούτε οι φοιτήτριες/τητές διαθέτουμε το λογισμικό (π.χ. Proctor) που θα διασφάλιζε πως τα «γραπτά» που λαμβάνουμε τα πληκτρολόγησαν οι φοιτήτριες/τητές που εμφανίζονται στις οθόνες μας. Επί πλέον, ακόμα και να είχαμε αυτό το λογισμικό, αδυνατούμε να ελέγχουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκονται οι εξεταζόμενες/οι την ώρα της διαδικτυακής εξέτασης (αν έχουν τις ίδιες συνθήκες ησυχίας, αν δίπλα τους βρίσκεται κάποιος που «βοηθά»).
Μάλιστα, το γεγονός ότι επί πανδημίας γίνονταν διαδικτυακές εξετάσεις είναι ακόμα ένας λόγος να μην επαναληφθεί μια διαδικασία που, όσες/οι την ζήσαμε, γνωρίζουμε πως εξευτέλισε τα ΑΕΙ και καταρράκωσε την αξιοπιστία της βαθμολόγησης.
2. Σεβασμός στις συλλογικές αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων
Η κυβέρνηση στοχεύει αποκλειστικά στο σπάσιμο των καταλήψεων – την μοναδική διέξοδο που άφησε η κυβέρνηση στους φοιτητικούς συλλόγους μετά την νομοθέτηση των ιδιωτικών «πανεπιστημίων». Αυτός είναι ο λόγος που επιστρατεύει και προωθεί τις διαδικτυακές εξετάσεις. Μ’ ένα σμπάρο η «Μητσοτάκης ΑΕ» προσπαθεί να πετύχει δυο τρυγόνια: Από τη μία ελπίζει να σπάσει τις καταλήψεις ενώ, από την άλλη, δίνει ένα έξτρα μπόνους στους υπονομευτές των δημόσιων πανεπιστημίων μέσω μιας μεθόδου εξέτασης που καταρρακώνει την αξιοπιστία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.