Οικονομία

Διεθνής Αερολιμένας: Η είσοδος στο Χρηματιστήριο και το ρεκόρ επιβατικής κίνησης φέρνουν επενδύσεις

Σε μια νέα εποχή, ανεβάζοντας ταχύτητες και ανοίγοντας «φτερά» για επεκτάσεις και μεγάλες επενδύσεις, μπαίνει ο Διεθνής Αερολιμένας μετά και την επιτυχημένη εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο. ‘Άλλωστε πρόκειται για τη μεγαλύτερη εισαγωγή εταιρείας στο Χρηματιστήριο των τελευταίων 18 χρόνων.

Η είσοδος του αποτελεί ορόσημο, με το ισχυρότατο επενδυτικό ενδιαφέρον να δημιουργεί νέα δεδομένα για την ελληνική οικονομία και την κεφαλαιαγορά αλλά και να βάζει μπρος το επενδυτικό πλάνο για την αύξηση της χωρητικότητας του ως τους 50 εκατ. επιβάτες ετησίως το 2046.

Ιστορικό ρεκόρ το 2023- Ρεκόρ αφίξεων και ο Ιανουάριος του 2024

Η εισαγωγή του στο Χρηματιστήριο έρχεται σε μια συγκυρία εξαιρετική, που ο τουρισμός έκανε νέο ρεκόρ εισπράξεων το 2023, ενώ το ίδιο το αεροδρόμιο έκανε επίσης νέο ρεκόρ όλων των εποχών ξεπερνώντας τα 28 εκατ. επιβάτες.

Το 2023 για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών έκλεισε με ιστορικό ρεκόρ για την επιβατική κίνηση ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 28 εκατομμυρίων επιβατών ενώ με το δεξί μπήκε και το 2024, με τον Ιανουάριο να κλείνει με νέο ρεκόρ αφίξεων και σπάζοντας το φράγμα του ενός εκατ. αφίξεων από το εξωτερικό. Ειδικότερα, αυξημένες κατά 12,8% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2023, ήταν τον Ιανουάριο του 2024 οι αφίξεις από το εξωτερικό στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» ξεπερνώντας το 1 εκατ. επιβάτες.

Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία έφτασε τις 1.116.359 αφίξεις έναντι 989.806 τον Ιανουάριο του 2023. Η συνολική επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιανουαρίου 2024 ανήλθε σε 1,6 εκατ., αυξημένη κατά 10,7% σε σύγκριση τα επίπεδα του Ιανουαρίου 2023, με τους επιβάτες να ανέρχονται σε 1.602.499 έναντι 1.447.547 πέρυσι τον ίδιο μήνα. Η εγχώρια κίνηση αυξήθηκε κατά 6,2% στους 486.140 επιβάτες.

Master Plan- Επενδύσεις σε τρεις φάσεις

Οι επιδόσεις ρεκόρ σε ότι αφορά την επιβατική κίνηση θέτουν σε εφαρμογή το επενδυτικό πλάνο του, το οποίο και θα είναι σε τρεις διακριτές φάσεις από φέτος και μέχρι το 2050, όπως προκύπτει από το Ενημερωτικό Δελτίο που συνόδευε την διάθεση των μετοχών του ΔΑΑ στο Χρηματιστήριο της Αθήνας.

Στο Master Plan όπως παρουσιάζεται από το συνοδευτικό υλικό της εισαγωγής του ΔΑΑ φαίνεται πως αυτές οι τρεις φάσεις των επεκτάσεων θα φτάσουν το αεροδρόμιο μέχρι τους 50 εκατ. επιβάτες.

Οι δύο πρώτες φάσεις αφορούν την επέκταση του υφιστάμενου τερματικού σταθμού και των θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας και θα έχουν κόστος 1,35 δισ. ευρώ (με τιμές 2022).

Η τρίτη φάση θα είναι το αποφασιστικό βήμα ώστε το αεροδρόμιο να αποκτήσει ένα δεύτερο τέρμιναλ εκεί που σήμερα είναι ο χώρος στάθμευσης μακράς διάρκειας. Το κόστος του δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΑΑ θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2045 δίνοντας στο αεροδρόμιο τη δυνατότητα να εξυπηρετεί μέχρι και 50 εκατ. επιβάτες ετησίως.

Η πρώτη φάση της επέκτασης

Δημοφιλέστερα

To Top