Το να πληρώνει κάποιος τους φόρους του είναι ένας από τους πολλούς πονοκεφάλους που αποκτά κάθε φορά που συναναστρέφεται με την εφορία! Τα προβλήματα είναι ίδια και μερικές φορές μεγαλύτερα όταν κάποιος προσπαθεί να βάλει σε τάξη της οφειλές του, να ελέγξει και να διαχειριστεί τις εκκρεμότητες τους να βρει και να εκδώσεις τα έγγραφα που χρειάζεται κατά περίπτωση κλπ.
Και μπορεί για την ώρα, να μην έχουμε νέες μειώσεις φόρων, έχουμε όμως τεράστια βελτίωση στις γραφειοκρατικές διαδικασίες που αυτοματοποιούνται ψηφιοποιούνται και προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα της ψηφιοποίησης και της τεχνητής νοημοσύνης.
Μέσα στους επόμενου μήνες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ενεργοποιεί ειδικές εφαρμογές, άμεσα προσβάσιμες από τα κινητά τηλέφωνα ενώ δημιουργείται και νέο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης των πολιτών στα πρότυπα του 1555 του ΕΦΚΑ. Επιπροσθέτως έρχεται και έξυπνο Chatbot και χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για απαντήσεις σε σειρά ζητημάτων και γραφειοκρατικών προβλημάτων.
Αρχικά, θα «βγει στον αέρα» η νέα ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ προκειμένου να γίνει πιο χρηστική για τους φορολογούμενους και τους λογιστές. Παράλληλα η ΑΑΔΕ θα θέσει σε λειτουργία ειδική εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα μέσω της οποίας, ανά πάσα στιγμή ο φορολογούμενος να μπορεί να έχει μαζί του κάθε έγγραφο της εφορίας, όπως για παράδειγμα το τελευταίο εκκαθαριστικό της φορολογικής του δήλωσης. Επιπλέον, μέσω του κινητού θα δίνεται η δυνατότητα έκδοσης τιμολογίου και δελτίου αποστολής, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη τη ζωή στους επαγγελματίες.
Ειδικότερα τα εργαλεία και οι υπηρεσίες που ετοιμάζει η ΑΑΔΕ είναι οι εξής:
Ενισχυμένο Τηλεφωνικό Κέντρο ΑΑΔΕ και Chatbot τεχνητής νοημοσύνης για παροχή ενημέρωσης και πλοήγηση στις ψηφιακές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ.
End-to-end ψηφιακή διακοπή επιχείρησης (1ο τρίμηνο).
Αναλυτικές ψηφιακές βεβαιώσεις Μητρώου με QR (2ο τρίμηνο).
ΑΦΜ σε ανήλικα από 1 έως 12 έτη (2ο τρίμηνο).