Ελλάδα

Μπαμπινιώτης: Με όλους τους όρους που τέθηκαν θα λειτουργήσουν σωστά τα μη κρατικά Πανεπιστήμια

«Τα δημόσια Πανεπιστήμια δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν από την ίδρυση κρατικών μη κερδοσκοπικών Πανεπιστημίων», επισήμανε μιλώντας στην ΕΡΤ, o Γιώργος Μπαμπινιώτης, ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας, εκτιμώντας πως τα μη κρατικά Πανεπιστήμια «με όλους αυτούς τους όρους, τις προϋποθέσεις που ευτυχώς έχουν τεθεί, νομίζω ότι θα λειτουργήσουν σωστά και δημιουργικά». Σωστό κρίνει και το κριτήριο της βαθμολόγησης για την εισαγωγή σε μη κρατικό Πανεπιστήμιο, γιατί όπως επισημαίνει: «αλλιώς το μόνο κριτήριο γι αυτά θα ήταν να μπαίνουν με δίδακτρα. Τα καλά πανεπιστήμια και τα μη κερδοσκοπικά, δεν θα έπαιρναν κόσμο μόνο με τα δίδακτρα». Ταυτόχρονα επισήμανε πως «δεν πρέπει να συνεχιστεί η κατάσταση του απαξιωμένου, διαλυμένου υπολειτουργούντος Λυκείου»

«Αναξιόπιστο και απάνθρωπο το σύστημα των Πανελλαδικών»

Με την τεράστια εμπειρία του και ως καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και ως πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών και στην σχολική εκπαίδευση μέσω της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας, σημειώνει:

«Δεν είναι δυνατόν σε ένα σύστημα παιδείας και εκπαίδευσης μεταξύ 15 και 18 ετών, δηλαδή την καλύτερη ηλικία των παιδιών, να τα έχουμε υποδουλωμένα σ΄ ένα σύστημα το οποίο κάνει το Λύκειο να λειτουργεί σαν ένα άτυπο φροντιστήριο, το οποίο όμως είναι, αναξιόπιστο και για τους μαθητές και για τους γονείς. Γιατί συνήθως κατά κανόνα προσφεύγουν στα φροντιστήρια, στα ιδιαίτερα μαθήματα και έχει γίνει ένα πανάκριβο σύστημα, έχει γίνει ένα αναξιόπιστο και απάνθρωπο σύστημα»

«Δεν μπορεί να κρίνεται το μέλλον των παιδιών από μία τρίωρη εξέταση» τόνισε και προτείνει «το αυτονόητο που ισχύει σε όλα τα Πανεπιστήμια της Ευρώπης. Μπαίνεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την εικόνα που έχεις από τις τρεις τάξεις του Λυκείου και αν κάπου χρειάζεται κάνεις και μια επιπλέον εξέταση σε ένα μάθημα ή έχουν περισσότερα μόρια σε κάποιο αντικείμενο και μπαίνεις έτσι χωρίς να αποτελεί το μείζον θέμα της χώρας η είσοδος στα πανεπιστήμια».

«Να μπούμε στο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ που ισχύει στην Ευρώπη»

Συγκεκριμένα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ προτείνει: «να έχουμε την εικόνα του μαθητή από την επίδοση του στα τρία χρόνια φοίτησης στο Λύκειο. Πρώτη, Δευτέρα, Τρίτη Λυκείου. Επειδή όμως ανθρώπινο είναι, θα πιεστεί ίσως ή θα θελήσει ένας καθηγητής να δώσει έναν βαθμό παραπάνω απ ότι ενδεχομένως θα άξιζε ο μαθητής με την αξιολόγηση, έχουμε συστήματα και τρόπους να αποφευχθεί αυτό. Έχουμε την τράπεζα θεμάτων, η οποία έχει έναν γενικό χαρακτήρα και αντικειμενικό χαρακτήρα, άρα μειώνει τις δυνατότητες υπερβαθμολόγησης ή και υποβαθμολόγησης και αν έχουμε στην τρίτη Λυκείου έναν πέμπτο βαθμό, δηλαδή μια άλλη επιπλέον εξέταση στα μαθήματα τα τέσσερα, τότε από τον βαθμό αυτό τον πέμπτο καθορίζεται αντικειμενικά η ικανότητα, η υπόσταση, η εικόνα του μαθητή, χωρίς να υπάρχουν παρατράγουδα».

Όπως επισήμανε «οι μαθητές επικεντρώνονται στα τέσσερα μαθήματα των Πανελλαδικών εξετάσεων και δεν προσφέρει μόρφωση το Λύκειο. Δεν μπορεί ο ίδιος ο καθηγητής που διδάσκει ένα από αυτά τα αντικείμενα, να μιλήσει για αξίες, για αρχές, για κανόνες. Θεωρείται ότι είναι εκτός θέματος». «Εάν την δευτεροβάθμια βαθμίδα της εκπαίδευσης εξακολουθήσουμε να την έχουμε απαξιωμένη θα το πληρώσουμε ακριβά όπως ήδη το πληρώνουμε» τόνισε.

«Το δημόσιο είναι το κύριο και έγκυρο Πανεπιστήμιο»

Για το για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με τίτλο: «Ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου –Πλαίσιο λειτουργίας μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων» ανέφερε:

Δημοφιλέστερα

To Top