Όπως σημείωσε, μόνο το 1/3 των κτιρίων δεν έχει μεγάλη τρωτότητα στην πόλη των 20 εκατ. κατοίκων. Επιπλέον ήταν καθησυχαστικός πως «δεν σημαίνει ότι κάθε σεισμός που γίνεται στην Τουρκία επηρεάζει τον ελληνικό χώρο. Εάν δεν γίνει πρώτα ο σεισμός κάθε συσχέτιση είναι λανθασμένη».
«Δεν ξέρουμε εάν θα εκδηλωθεί άμεσα,μπορεί και σε πέντε χρόνια» σημείωσε και εξήγησε, «έχουμε να κάνουμε με ένα τεράστιο ρήγμα, το ρήγμα της Ανατολίας, το οποίο έχει ένα μήκος της τάξεως των 1.500 χιλιομέτρων από την Κασπία μέχρι το Αιγαίο, χωρίζεται σε 13 μεγάλα κομμάτια, τα 12 κομμάτια έχουν σπάσει και έχουν δώσει μεγάλους σεισμούς. Το τελευταίο κομμάτι που αναμένεται να σπάσει είναι αυτό που είναι νότια της Κωνσταντινούπολης, στον κόλπο του Μαρμαρά. Διαπιστώθηκε ότι έπρεπε ήδη να έχει γίνει ένας σεισμός μέχρι το 2020, όμως δεν έγινε ο σεισμός αυτός. Όσο περνάει ο χρόνος οι πιθανότητες αυξάνουν και αυξάνει και η πιθανότητα να έχουμε μεγαλύτερο μέγεθος γιατί συσσωρεύονται οι τάσεις».
Όπως σημείωσε, στην Κωνσταντινούπολη κατοικούν 20 εκατ. άνθρωποι και το 1/3 των κτιρίων είναι παλιά και ιδιαίτερα ευάλωτα. Το 1/3 είναι καινούργια αλλά και έχουν και τον καλύτερο αντισεισμικό κανονισμό (στην Αντιόχεια στον περσινό σεισμό καταστράφηκαν όλα τα καινούργια κτίρια) και μόνο το 1/3 των κτιρίων έχουν αντισεισμική θωράκιση. Οπότε η τρωτότητα είναι μεγάλη και γι΄αυτό και οι Τούρκοι παίρνουν τα απαραίτητα μέτρα».
«Υπάρχει κίνδυνος για τσουνάμι, γιατί το ρήγμα είναι πολύ μεγάλο γύρω στα 60 χιλιόμετρα και ο κόλπος του Μαρμαρά είναι ένας κλειστός κόλπος και έχουμε ανακλάσεις θαλάσσιων κυμάτων και μπορεί να δημιουργηθεί τσουνάμι της τάξης των 10 μέτρων», συμπλήρωσε.
Οι προειδοποιητικές πινακίδες
Υπενθυμίζεται ότι σε αρκετά σημεία της Κωνσταντινούπολης έχουν τοποθετηθεί εδώ και λίγους μήνες μόνιμες πινακίδες προειδοποίησης για τσουνάμι που καλούν τον κόσμο να μεταβούν σε υψηλότερα σημεία της Πόλης μακριά από τις ακτές του Βοσπόρου.
Οι πρώτες πινακίδες τοποθετήθηκαν στο Büyükçekmece, μια συνοικία στην ευρωπαϊκή πλευρά της πόλης που φιλοξενεί μια μεγάλη ακτογραμμή στην οποία υπάρχουν πυκνοκατοικημένες περιοχές που χωρίζονται από τη θάλασσα μόνο με παραλίες και έναν μακρύ παραλιακό δρόμο στην ευρύτερη μητροπολιτική περιοχή της Κωνσταντινούπολης.