Πολιτική

Εξεταστική για τα Τέμπη: Στις 3 η τελευταία συνεδρίαση – Όλα τα πορίσματα των κομμάτων

Τις λιγοστές πιθανότητες να συρραφούν σε ενιαίο κείμενο οι ξεχωριστές πορισματικές εκθέσεις που κατέθεσαν τα κόμματα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη θα αναζητήσει η εξεταστική επιτροπή της Βουλής στην σημερινή τελική της συνεδρίαση. Μετά από 4 μήνες ερευνών και εξέτασης μαρτύρων οι κοινοβουλευτικές ομάδες κατέθεσαν ξεχωριστά συμπεράσματα για τις αιτίες που οδήγησαν στην σύγκρουση των τρένων το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023 όπως επίσης κατέληξαν και σε διαφορετικά συμπεράσματα για τα πρόσωπα που ευθύνονται.

Το πολυσέλιδο πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας (723 σελίδες) καταγράφει τις 7 μοιραίες παραβιάσεις του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας από τον σταθμάρχη Λάρισας και τους δύο μηχανοδηγούς. Σύμφωνα με την πλειοψηφία, επιβεβαιώθηκε από όλους τους μάρτυρες που κατέθεσαν ενώπιον της Επιτροπής ότι εάν είχαν τηρηθεί απαρέγκλιτα οι κανόνες του Γενικού Κανονισμού Κινήσεως, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Στο πόρισμα τονίζεται ότι δεν υπήρξε η παραμικρή προσπάθεια συγκάλυψης, ενώ οι επιχειρησιακές παρεμβάσεις στο χώρο της μοιραίας σύγκρουσης έγιναν με απόφαση των αρμόδιων επιχειρησιακών συλλογικών οργάνων με γνώμονα την ανάγκη μετακίνησης των κατεστραμμένων συρμών.

Το πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας

Από την άλλη πλευρά ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι οι ευθύνες δεν περιορίζονται μόνο στο “ανθρώπινο λάθος” του σταθμάρχη και ζητά να παραπεμφθεί η υπόθεση στην τακτική δικαιοσύνη προκειμένου να αναζητηθούν ποινικές ευθύνες του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και άλλων πολιτικών προσώπων.

To πόρισμα του ΣΥΡΙΖΑ

Το ΠΑΣΟΚ, είναι το μόνο κόμμα που δεν κατάθεσε πόρισμα αλλά πρόταση επαναφέροντας το αίτημα για σύσταση προανακριτικής επιτροπής για την μη υλοποίηση της σύμβασης 717 για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων.

Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ

Το ΚΚΕ αποδίδει το ποινικό αδίκημα της διά παραλείψεως διατάραξης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών προτείνοντας σύσταση προανακριτικής επιτροπής για όλα τα πρόσωπα που διετέλεσαν υπουργοί μεταφορών από το 2009 έως το 2023.

To πόρισμα του ΚΚΕ

Ευθύνες σε όλους τους αρμόδιους υπουργούς της περιόδου 2012 – 2023 αποδίδει η Ελληνική Λύση ενώ η Νέα Αριστερά υπερασπίζεται τις ενέργειες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ 2015-19 και περιορίζει τις ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες στην θητεία του κ. Καραμανλή 2019-23.

Το πόρισμα της Ελληνικής Λύσης

Το πόρισμα της Νέας Αριστεράς

Η Πλεύση Ελευθερίας δια της Ζωής Κωνσταντοπούλου προανήγγειλε πως θα καταθέσει πρόταση μομφής κατά του προέδρου της εξεταστικής Δημήτρη Μαρκόπουλου κατηγορώντας τον για “ενέργειες συγκάλυψης και υπόθαλψης των υπαιτίων καθώς και για τον βίαιο τρόπο λήξης των εργασιών της Εξεταστικής Επιτροπής, τη στιγμή που ένα μεγάλο μέρος της δικογραφίας διαβιβάστηκε στη Βουλή και δεν έχει εξεταστεί”

Πολιτικές και ποινικές ευθύνες στους υπουργούς Μεταφορών της περιόδου 2009 -2023 για παράβαση καθήκοντος καταλογίζει η Νίκη.

To πόρισμα της Νίκης

Δημοφιλέστερα

To Top