Στη μεταφορά ενέργειας ο ελληνικός εφοπλισμός κυριαρχεί παγκοσμίως τόσο στα δεξαμενόπλοια όσο και στα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου – LNG Carriers. Ενώ η Κίνα διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος έχει την υψηλότερη αξία με 69,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την αρμάδα του Κόκκινου Δράκου κατά 22,1 δισ. δολάρια.
Οπως προκύπτει από την ετήσια έρευνα του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers, οι ελληνικές παραγγελίες δεξαμενόπλοιων αυξήθηκαν κατακόρυφα το 2023, με 123 παραγγελίες, που αντιστοιχούν στο 34% των συνολικών παραγγελιών που έγιναν το 2023. Αυτός είναι σχεδόν τριπλάσιος από τον αριθμό των παραγγελιών δεξαμενόπλοιων που έδωσαν το 2022. Η κύρια εστίασή τους ήταν στον τομέα Aframax/LR2, με 51 παραγγελίες, ενώ ακολούθησαν τα Suezmax και Panamax/LR1, με 36 και 14 παραγγελίες αντίστοιχα.
Σύμφωνα με την Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee), με στοιχεία που παρέχονται από την S&P Global Market Intelligence, τον Μάρτιο του 2024 οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν υπό παραγγελία ναυπήγησης 112 δεξαμενόπλοια συνολικής μεταφορικής ικανότητας 15,278 εκατομμυρίων τόνων, ενώ το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών γι’ αυτό τον τύπο πλοίου περιλαμβάνει 239 συμβόλαια χωρητικότητας 35,3 εκατομμυρίων dwt.
Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες κυριαρχούν καθώς ελέγχουν το 30% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων.
Διαβάστε τη συνέχεια στο newmoney.gr