Σύμφωνα με τον διευθυντή της εταιρείας Maritime Risk and Safety Consultants Ltd η πιθανότερη εξήγηση για την πορεία του πλοίου ήταν κάποια μηχανική βλάβη στο μήκους 300 μέτρων πλοίο σημαίας Σιγκαπούρης.
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι η πιθανότητα ανθρώπινου λάθους είναι λιγότερο πιθανή καθώς αρκετοί θα ήταν αυτοί που ήταν σε υπηρεσία τη στιγμή της πρόσκρουσης στη γέφυρα. «Δεν υπάρχει χώρος για λάθη ενός ατόμου γιατί κάποιοι άλλοι που θα ήταν παρόντες θα φώναζαν “κάτι συμβαίνει εδώ”» πρόσθεσε ο Βρετανός ειδικός. Κατά τον ίδιο «η πιθανότερη αιτία του συμβάντος είναι κάποια βλάβη στη μηχανή του πλοίου ή στο σύστημα πλοήγησης».
🚨#BREAKING: Mass Casualty has been Declared after a Large Container Ship Collides with Key Bridge Causing it completely Collapse
📌#Baltimore | #Maryland
Currently, numerous agencies, including the Coast Guard and fire department have just declared a mass casualty incident as… pic.twitter.com/vK4M8xW0tg
— Balling Gents 💰🔥🇺🇸🇬🇧 🇨🇳 (@Ballinggent) March 26, 2024
Η ανάλυση των καρέ
Το βρετανικό κανάλι προχώρησε σε ανάλυση των καρέ πριν την πρόσκρουση του πλοίου αλλά και των δεδομένων από την κίνησή του, σημειώνοντας ότι το Dali φαίνεται να χάνει ισχύ στη μηχανή, να προσαρμόζει την πορεία του και να βγάζει καπνό πριν να χτυπήσει την γέφυρα στη Βαλτιμόρη.
Όπως φαίνεται στα στοπ καρε από τη στιγμή της πρόσκρουσης, στις 01:24:32 τοπική ώρα το πλοίο φαίνεται να χάνει ισχύ για περίπου 60 δευτερόλεπτα. Ένα λεπτό αργότερα από το πλοίο βγαίνουν καπνοί ενώ τα φώτα σβήνουν για δεύτερη φορά περίπου δύο λεπτά πριν την πρόσκρουση στην Francis Scott Key Bridge.