Διεθνή

Πώς ο Τιτανικός μπορεί να γλιτώσει από πρόστιμα $100 δισ. την εταιρεία του Dali που γκρέμισε τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη

Στον απόηχο του ναυτικού δυστυχήματος στη Βαλτιμόρη, όπου το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Dali» προσέκρουσε στη μεγαλύτερη γέφυρα της πόλης, γκρεμίζοντάς την, πολλοί ήταν αυτοί που έλεγαν ότι οι σοβαρότερες συνέπειες θα αφορούσαν τη διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας. Προκύπτει, τελικά, ότι το συγκεκριμένο περιστατικό μπορεί να αλλάξει για πάντα την παγκόσμια ναυτιλία, μια και ενδέχεται να εξελιχθεί στο δυστύχημα με το μεγαλύτερο ασφαλιστικό κόστος στην ανθρώπινη ιστορία. Αλλά λόγω της πιο διάσημης ναυτικής τραγωδίας, του ναυαγίου του «Τιτανικού», η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου θα γλιτώσει από τις εξαντλητικές αποζημιώσεις.

Τέσσερα δισεκατομμύρια δολάρια. Τόσα εκτιμούν ότι μπορεί να φτάσει ή ακόμα και να ξεπεράσει το κόστος των αποζημιώσεων που θα κληθούν να καταβάλουν οι ασφαλιστικές εταιρείες για το δυστύχημα. Σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνεται η απομάκρυνση των χαλασμάτων και η επανόρθωση της γέφυρας «Φράνσις Σκοτ Κι», οι αποζημιώσεις στις οικογένειες των (έξι, σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία) νεκρών, οι ζημιές στο πλοίο, αλλά και οι αποζημιώσεις για κάθε μέρα που ο λιμένας της Βαλτιμόρης δεν θα λειτουργεί.

Ο πρώτος πλοιοκτήτης

Μέχρι τότε, μέχρι, δηλαδή, την ώρα της καταβολής των αποζημιώσεων, την έρευνα ως προς το τι συνέβη και το πλοίο κατέληξε στη γέφυρα έχει αναλάβει η NTSB (Εθνικό Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών), η αρμόδια για τη διερεύνηση αεροπορικών, σιδηροδρομικών και ναυτικών δυστυχημάτων υπηρεσία των ΗΠΑ, η οποία είναι διάσημη ως πιο σύγχρονη και αποτελεσματική του είδους της στον πλανήτη.


How Baltimore bridge collapse, port closure could affect car inventory

Η έρευνα, η οποία έχει ξεκινήσει με την εξέταση του πιλότου και όσων βρίσκονταν στη γέφυρα (η διαδικασία μοιάζει με ανάκριση), αναμένεται να διαρκέσει μεταξύ 12 και 24 μηνών και, όταν ολοκληρωθεί, θα οδηγήσει στην έκδοση πορίσματος. Σε αυτό, «παραδοσιακά», η NTSB προτείνει τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων σε ναυτιλιακούς οργανισμούς, λιμενικές Αρχές κ.ά., ώστε να αποτραπεί στο μέλλον άλλο τέτοιο δυστύχημα. Προς το παρόν, το «μαύρο κουτί» του μήκους 300 μέτρων neopanamax containership, δηλαδή το καταγραφικό δεδομένων ταξιδιού VDR με τα δεδομένα έξι ωρών πριν από το συμβάν, έχει εξεταστεί από την NTSB. Εχει προκύψει από αυτό ότι το πλοίο υπέστη μπλακ άουτ και έμεινε ακυβέρνητο. Η εφεδρική γεννήτρια που πήρε μπρος αμέσως μετά το μπλακ άουτ δεν κατάφερε να επανηλεκτροδοτήσει το «Dali» και αυτό, παρασυρμένο από το ισχυρό ρεύμα του ποταμού στον οποίο έπλεε, προσέκρουσε επάνω στη γέφυρα. Ειδικοί λένε ότι από τη στιγμή που το πλοίο δεν είχε ηλεκτροδότηση ήταν αδύνατο να σταματήσει, ακόμα και αν είχε άγκυρα. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σκοτεινά σημεία και κακώς κείμενα.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, φαίνεται ότι το κατασκευής 2015 πλοίο (για λογαριασμό, τότε, της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής εταιρείας Oceanbulk Maritime του Πέτρου Παππά), που ανήκει στη με έδρα τη Σιγκαπούρη Grace Ocean, ήταν υπό τη διαχείριση της ινδικής Synergy Marine και ήταν ναυλωμένο από τη δανέζικη Maersk, είχε κάποιο γνωστό πολύ σοβαρό ηλεκτρολογικό πρόβλημα. Το ζήτημα αυτό είχε εντοπιστεί σε προηγούμενη στάση του, στη Χιλή, αλλά και στη Βαλτιμόρη, καθώς αναφέρεται ότι του επετράπη ο απόπλους με «σημείωση» να επισκευαστεί, καθώς λειτουργούσε με το εφεδρικό σύστημα. Οι ευθύνες επιρρίπτονται και στον λιμένα της Βαλτιμόρης, εκτός από τη ναυτιλιακή, ο οποίος, εκτός από πιλότο, δεν παρείχε και ρυμουλκά ή τουλάχιστον δεν είχε σε ετοιμότητα κάποια. Εάν το έκανε αυτό, λένε αναλυτές, θα είχε αποφευχθεί η σύγκρουση.


RAW: Cargo ship loses power, crashes into the Baltimore Bridge

Δημοφιλέστερα

To Top