ΤΟΜΟΣ Α (ΤΕΧΝΙΚΗ – ΤΑΚΤΙΚΗ)
Το μέλλον του ποδοσφαίρου βρίσκεται στα παιδιά. Χιλιάδες από αυτά σε κάθε γωνιά της χώρας (δρόμους, αυλές, αλάνες – όπου υπάρχουν ακόμη, γήπεδα ακαδημιών και ομάδων) κλωτσάνε μια μπάλα με το όνειρο κάποια στιγμή να παίξουν σε «μεγάλη» ομάδα. Όλοι τους θέλουν να μοιάσουν τον Μ’Μπαπέ, τον Σαλάχ, τον Μέσι, τον Ρονάλντο, τον Ντοναρούμα και πολλούς άλλους αστέρες της εποχής. Λίγοι τα καταφέρνουν, όμως, να πετύχουν το όνειρό τους.
Όσοι ασχολούμαστε με το ποδόσφαιρο γενικά, αλλά και ειδικότερα με το ποδόσφαιρο των αναπτυξιακών ηλικιών, είμαστε υποχρεωμένοι, ο καθένας από το μετερίζι του, να βοηθήσουμε τα παιδιά να επιτύχουν το όνειρό τους. Το κράτος εξασφαλίζοντας ασφαλείς γηπεδικές συνθήκες, η Ομοσπονδία κανόνες και προ- γράμματα ανάπτυξης, οι παράγοντες θέσεις σε γηγενείς ποδοσφαιριστές (που μπορούν να παίξουν στις Εθνικές ομάδες), οι γονείς ένα υποστηρικτικό και όχι πιεστικό περιβάλλον προς τα παιδιά τους, οι δημοσιογράφοι ένα υγιές γνωσιακό περιβάλλον και οι ατζέντηδες αναλαμβάνοντας καθοδηγητικό ρόλο.
Και οι προπονητές; Αυτοί που καθημερινά είναι μαζί με τα παιδιά προπονώντας τα; Οι προπονητές έχουν τον πιο καθοριστικό ρόλο: Αφήνοντας μακριά από τα παιδιά τις προσωπικές (και πολλές φορές ματαιόδοξες) φιλοδοξίες τους πρέπει να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον εργασίας διασκεδαστικό, ασφαλές, δημιουργικό, βασισμένο στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της κάθε ηλικίας, παρέχοντας τα κατάλληλα ερεθίσματα ανά ηλικιακό επίπεδο, ώστε να βοηθήσουν βήμα προς βήμα στην ανάπτυξη των παιδιών, πρώτα ως ανθρώπων και μετά ως ποδοσφαιριστών.
Στην κατεύθυνση αυτή κινείται το παρόν βιβλίο που είναι αποτέλεσμα εμπεριστατωμένης επιστημονικής έρευνας, πρακτικής εμπειρίας πολλών χρόνων και ερεθισμάτων από τον τρόπο δουλειάς πολλών ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών της UEFA και μεγάλων Ευρωπαϊκών ομάδων. Ο προπονητής (και όχι μόνο) θα βρει πληθώρα πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο που μεγαλώνουν και μαθαίνουν τα παιδιά, με το πώς μπορεί να υπολογίσει την ανάπτυξη των παιδιών (σωματική και βιολογική) και να δώσει τα κατάλληλα ερεθίσματα, με τα χαρακτηριστικά του προπονητή των αναπτυξιακών ηλικιών, με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της κάθε ηλικίας, με τη μεθοδολογία που πρέπει να χρησιμοποιεί σε κάθε ηλικιακό επίπεδο, αλλά και ένα πλούσιο ασκησιολόγιο κωδικοποιημένο τόσο ανά ηλικία, όσο και ανά τεχνικό ή τακτικό στοιχείο.
Τέλος, το βιβλίο αυτό, εκτός από τους προπονητές των αναπτυξιακών ηλικιών μπορεί να βοηθήσει τους γονείς των παιδιών, τους παράγοντες που ασχολούνται με αυτές τις ηλικίες, αλλά και τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς οι ηλικίες που πραγματεύεται αντιστοιχούν σε αυτές του Δημοτικού σχολείου.
Με την πεποίθηση ότι θα συμβάλει στη βελτίωση του παιδικού ποδοσφαίρου της χώρας μας, εύχομαι στον καθένα και την καθεμιά από εσάς ΚΑΛΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ και ΕΦΑΡΜΟΓΗ.
ΤΟΜΟΣ Β (ΦΥΣΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ-ΝΕΥΡΟΜΥΪΚΗ ΣΥΝΑΡΜΟΓΗ)
Η εποχή της αλάνας, δυστυχώς, πέρασε. Η εποχή του ανέμελου και ατελείωτου παιχνιδιού, όπου όλα τα παιδιά έτρεχαν, σκαρφάλωναν, πηδούσαν, ισορροπούσαν, έπαιζαν ποικίλα παιχνίδια κι όχι μόνο ποδοσφαιρικά, ανήκει στο παρελθόν.
Σήμερα ζούμε στην εποχή της πληροφορίας, στην εποχή των smartphones, των υπολογιστών, της τεχνητής νοημοσύνης, όπου όλα τα έχουμε και τα βρίσκουμε από τον καναπέ μας. Η νέα γενιά Α δεν μοιάζει σε τίποτα με τις γενιές των 80s, 90s ή και νεότερων. Ή μήπως όχι; Μήπως κι αυτή η γενιά δεν είναι παιδιά; Δεν έχουν την ανάγκη να παίξουν, να σκαρφαλώσουν, να τρέξουν, να πηδήξουν, να ισορροπήσουν κτλ; Την έχουν.