«Εάν υπήρχε το σύστημα της 717 δε θα γινόταν το ατύχημα. Το έχουν πάρει και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναγνωρίζει τυχόν ανθρώπινα λάθη», κατέθεσε σήμερα ο μάρτυρας – πραγματογνώμονας της οικογένειας του άτυχου ελεγκτή που έχασε τη ζωή του στα Τέμπη.
Η κατάθεσή του δόθηκε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας, όπου συζητήθηκε σήμερα η αγωγή των συγγενών του θύματος. Με την αγωγή τους οι συγγενείς στρέφονται κατά του ΟΣΕ και της εταιρείας Hellinic Train και με αυτή ζητούν αποζημίωση 1. εκατ. ευρώ για την ηθική βλάβη και την οδύνη που υπέστησαν από την βαριά απώλεια του δικού τους ανθρώπου.
Ειδικότερα, ο πραγματογνώμονας, Επαμεινώνδας Μπούρας, ο οποίος προτάθηκε από την πλευρά της οικογένειας του θύματος, κατά τη διάρκεια της κατάθεσης αναφέρθηκε εκτενώς στο τραγικό δυστύχημα και τόνισε πως η αμαξοστοιχία intercity 62 μετά την αναχώρηση της από το σταθμό της Λάρισας «χωρίς να έχει λάβει αλλαγή με τηλεγράφημα, μπήκε στην γραμμή καθόδου, χωρίς να εφαρμοστεί ο γενικός κανονισμός».
Σύμφωνα με τον πραγματογνώμονα «ο μηχανοδηγός είναι υποχρεωμένος να ακινητοποιήσει αμαξοστοιχία». Ακόμη ο μάρτυρας κατέθεσε πως στην προκειμένη περίπτωση ο σταθμάρχης Λάρισας «δεν ενεργοποίησε την αυτόματη χάραξη ως όφειλε». «Πιστεύω» είπε ο μάρτυρας «ότι ο σταθμάρχης είχε ξεχάσει να επαναφέρει το κλειδί στην κανονική του θέση. Από ότι γνωρίζω είχε τοποθετηθεί στη θέση αυτή πριν ένα μήνα».
Τέλος, ο κ. Μπούρας κατέθεσε πως «…μέχρι την αποχώρηση από το σταθμό Λάρισας εφαρμόστηκαν οι κανόνες. Από εκεί και πέρα δεν εφαρμόστηκε τίποτα».
Πρόεδρος: Γνωρίζεται τι προκάλεσε έκρηξη;
Μάρτυρας: Είμαι σίγουρος ότι στην εμπορική αμαξοστοιχίας κάποια εύφλεκτη ύλη υπήρξε. Δεν γνωρίζω ποια. Πρέπει να συνεχιστούν οι αναλύσεις να δούμε το υλικό.
Πρόεδρος: Ποιος όφειλε να κάνει αποκατάσταση των βλαβών που υπήρχαν;
Μάρτυρας: Ο ΟΣΕ.
Συνεχίζοντας την κατάθεσή του ο μάρτυρας ανέφερε πως από τις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες των οποίων έλαβε γνώση προκύπτει ένα κενό 10 λεπτών και 30 δευτερολέπτων.
Συγκεκριμένα, ανέφερε: «Υπάρχει ένα κενό, από τη στιγμή που φεύγει το τρένο και παραβιάζει το φωτόσημο. Εγώ δεν ξέρω ποιος είναι στις απομαγνητοφωνήσεις. Από εκεί δεν υπάρχει καμία απομαγνητοφώνηση. Δεν ξέρω εάν έχει γίνει. Δεν υπάρχει μία συνομιλία εκεί. Δεν υπάρχει στις απομαγνητοφωνήσεις που έλαβα εγώ γνώση».
Νωρίτερα στο δικαστήριο είχαν τοποθετηθεί οι δικηγόροι της Hellenic train και του ΟΣΕ, οι οποίο ζήτησαν εκ νέου αναβολή της συζήτησης της αγωγής μέχρι να ολοκληρωθεί – όπως είπαν – η ποινική έρευνα για την τραγωδία. Ακόμη υποστήριξαν πως δεν υπάρχει υπαιτιότητα της Hellenic train και του ΟΣΕ για το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών. «Αρνούμαστε την αγωγή ως προς το μέρος μας που περιγράφεται η υπαιτιότητα ΟΣΕ. Ο σταθμάρχης Λάρισας έσφαλε, δεν προέβη στην αυτόματη χάραξη, όπως όφειλε. Υπάρχει συνυπαιτιότητα των δύο μηχανοδηγών, που δεν έπραξαν όσα έπρεπε να πράξουν για να εμποδίσουν την εξέλιξη» τόνισε ενδεικτικά δικηγόρος του ΟΣΕ.
Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.
Ειδήσεις σήμερα:
Ο Ράμμος οφείλει να ενημερώσει τον Ανδρουλάκη για τις τηλεφωνικές υποκλοπές, αποφάσισε το ΣτΕ
Ανταλλαγή ναρκωτικών στην Αθήνα εν μέση οδώ – Βίντεο από την επιχείρηση της ΕΛ.ΑΣ. που οδήγησε σε 57 συλλήψεις
Καταδίωξε τη γυναίκα του από την Αττική ως την Πάτρα