Οικονομία

Birkin bag: Ο μύθος, οι τιμές και η λίστα αναμονής για την πιο δημοφιλή τσάντα στον κόσμο

Η Jane Birkin δεν πίστευε στις μοιραίες συναντήσεις, ωστόσο κάτι μοιραίο πρέπει να υπήρχε την ημέρα που συνάντησε τον πρόεδρο του οίκου Hermès, Jean-Louis Dumas. Το 1983 η Birkin ήταν ήδη διάσημη ως ηθοποιός και τραγουδοποιός. Ήταν επίσης γνωστή για το ελεύθερο πνεύμα της, το χίπι στυλ της αλλά και τη σχέση της με τον Γάλλο μουσικό Serge Gainsbourg που έχει γράψει ιστορία -μαζί τραγούδησαν τη μπαλάντα “Je t’aime… moi non plus”, ένα τραγούδι-ύμνο στον έρωτα, που την εποχή της κυκλοφορίας του θεωρήθηκε προκλητικό.

Από τη δεκαετία του 1960 έως τη δεκαετία του 1980, η Βρετανίδα αιχμαλώτισε τον κόσμο του θεάματος και της μόδας με έναν συνδυασμό χαρίσματος και σκανταλιάς – τόσο στην οθόνη όσο και στη σκηνή. Ωστόσο, ήταν style icon πολύ πριν δώσει το όνομά της στην τσάντα Birkin, το οποίο ταυτίστηκε τόσο πολύ με τον οίκο Hermès. Ήταν μια άλλη τσάντα, πιο συγκεκριμένα ένα ψάθινο καλάθι που ανακάλυψε σε ένα ταξίδι στην Πορτογαλία, που από εκεί και πέρα θα συμπλήρωνε τον καθημερινό ενδυματολογικό της κώδικα. Γεμάτο με τα προσωπικά της αντικείμενα αλλά και περιοδικά, κουτιά ζαχαροπλαστικής και τσιγάρα, το στρογγυλό ψάθινο καλάθι της συνδυαζόταν με τρόπο τέτοιο που τραβούσε πάντα την προσοχή και τα φλας των φωτογράφων. Το καλάθι τη συνόδευε παντού, περιστασιακά διακοσμημένο με ένα μαντήλι πλεγμένο γύρω από τη λαβή, σε όλες τις περιστάσεις, επίσημες και μη. Επίσης θα επηρέαζε αργότερα και αρκετούς οίκους μόδας συμπεριλαμβανομένων των Saint Laurent, Miu Miu, Loewe κ.ά., που δημιούργησαν τις εκδόσεις της ψάθινης τσάντας κάνοντάς την μοντέρνα και επίκαιρη. Και ήταν ακριβώς αυτό το καλάθι μαζί με το περιεχόμενό του που τράβηξε την προσοχή του Dumas στην συνάντησή τους.

Η γέννηση της Birkin

Η Birkin έμελλε να καθίσει δίπλα στο στέλεχος της Hermès, σε μια πτήση της Air France, από το Παρίσι στο Λονδίνο, το 1984. Όταν πήγε να τοποθετήσει το ψάθινο καλάθι της στο ντουλάπι χειραποσκευών, της έπεσε από τα χέρια. Ο Dumas τη βοήθησε να μαζέψει το περιεχόμενο της τσάντας, η Birkin τον ευχαρίστησε και παραδέχτηκε πόσο δύσκολο ήταν να βρει μια αρκετά μεγάλη δερμάτινη τσάντα που να της αρέσει. Ο επιχειρηματίας δεν άφησε την ευκαιρία να χαθεί και τη ρώτησε ποια θα ήταν η τέλεια τσάντα για μια γυναίκα σαν εκείνη. «Θα ήταν αρκετά μεγαλύτερη από την Kelly bag, θα ήταν σχεδιασμένη για καθημερινή χρήση, και θα μπορούσε ακόμη να φοριέται ανοιχτή, για να μεταφέρει περισσότερα και μεγαλύτερα αντικείμενα», του απάντησε. Στη συνέχεια ο Dumas της ζήτησε να σχεδιάσει ένα σκίτσο αυτής της ιδανικής τσάντας, η Birkin δέχτηκε και με ένα μολύβι σχεδίασε (πάνω στη χάρτινη σακούλα που πήρε από τη θήκη της θέσης της) την ιδεατή εκδοχή. Και κάπως έτσι μπήκαν οι βάσεις για την πρώτη Birkin. Την ίδια χρονιά, η τσάντα-σύμβολο έκανε το ντεμπούτο της αφού ο Dumas -συνδυαστικά με το σκίτσο της Birkin- άντλησε έμπνευση από τα αρχεία του οίκου.

Ο μύθος της απόκτησής της

Φημολογείται πως όποιος επιθυμεί να αγοράσει ένα από τα πρωτότυπα μοντέλα της Birkin, πρέπει να κάνει υπομονή. Η λίστα αναμονής, που μπορεί να διαρκέσει πολλούς μήνες ή και χρόνια, είναι μεγάλη. Πρέπει να είναι διατεθειμένος να πληρώσει ένα σημαντικό, πενταψήφιο ποσό και η αγορά δεν είναι δυνατή μέσω της ιστοσελίδας. Μπορεί να γίνει μόνο αυτοπροσώπως, σε ένα από τα περίπου 300 καταστήματα που υπάρχουν παγκοσμίως. Επιπλέον, λέγεται, πως πρέπει να έχει κανείς αγοράσει πολλά άλλα κομμάτια του brand, καθώς η Hermès δεν επιτρέπει να είναι η Birkin η πρώτη ή η μοναδική αγορά. Ακόμα κι αν ολοκληρωθούν αυτά τα βήματα με επιτυχία, δεν εξασφαλίζεται ότι η τσάντα θα είναι του χρώματος ή του υλικού που έχει επιλέξει.

Γιατί είναι η Hermès Diamond Himalaya 25 η πιο επιθυμητή Birkin στον κόσμο; Οι συλλέκτες και λάτρεις του brand υποστηρίζουν πως η απάντηση βρίσκεται στον συνδυασμό κορυφαίας σχεδίασης, άριστων υλικών και σπανιότητας.

Birkin bag: Ο μύθος, οι τιμές και η λίστα αναμονής για την πιο δημοφιλή τσάντα στον κόσμο

H Faubourg Birkin, επίσης γνωστή ως “House Birkin”, είναι απόδοση του flagship store που βρίσκεται στο Παρίσι. Η πρόσοψη της μπουτίκ απεικονίζεται με εξαιρετικές λεπτομέρειες σε μια ποικιλία από πολυτελή δέρματα του οίκου. Πρωτοκυκλοφόρησε το 2019 σε περιορισμένο αριθμό.

Δημοφιλέστερα

To Top