Το Grand Prix Ιαπωνίας, ο τέταρτος αγώνας του φετινού Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1, έδωσε τέλος στο μικρό διάλειμμα από τις νίκες για τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull Racing.
Ο Ολλανδός πρωταθλητής πήρε με σχετική άνεση την τρίτη του φετινή νίκη, σε μια πίστα που συνήθως κυριαρχεί, και απάντησε εμφατικά στα ερωτήματα που έβαλαν οι αντίπαλοί του στον προηγούμενο αγώνα.
Ήταν μια ιδανική ημέρα για τη Red Bull, που είδε τον Σέρχιο Πέρεζ να τερματίζει, επίσης με σχετική ευκολία, στη 2η θέση. Μάχη δόθηκε για την 3η θέση του αγώνα και του βάθρου, την οποία στο τέλος κέρδισε ο Κάρλος Σάινθ της Scuderia Ferrari.
🥇 Verstappen
🥈 Perez
🥉 SainzYour podium 🏆👇#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/uSrY5lFe20
— Formula 1 (@F1) April 7, 2024
Εκκίνηση
Μια ηλιόλουστη Σουζούκα υποδέχτηκε τους οδηγούς και τις ομάδες της Formula 1, καθώς τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους για την εκκίνηση του αγώνα. Πολύ σημαντική ήταν η επιλογή των ελαστικών, με τους 9 από τους 10 πρώτους να προτιμούν τη μεσαία γόμα, ενώ μόνο ο Αλόνσο ξεκίνησε με τη μαλακή. Αντίθετα, στις πιο πίσω θέσεις, πολλοί οδηγοί έβαλαν τη μαλακή γόμα της Pirelli, ελπίζοντας προφανώς να κερδίσουν θέσεις στους πρώτους γύρους.
Τα κόκκινα φώτα έσβησαν και οι δύο Reed Bull διατήρησαν τις θέσεις τους, όπως και οι Νόρις, Σάινθ και Αλόνσο που ακολουθούσαν, παρά την προσπάθεια του Ισπανού της Ferrari να πιέσει τον Βρετανό της McLaren. Πολύ γρήγορα όμως η δράση σταμάτησε καθώς ο αγώνας διακόπηκε με την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας. Ο λόγος ήταν η επαφή ανάμεσα στους Ντάνιελ Ρικάρντο και Άλεξ Άλμπον, που έστειλε και τα δύο μονοθέσια στις προστατευτικές μπαριέρες και εκτός αγώνα.
Εκκίνηση Νο 2
Οι δύο οδηγοί βγήκαν ανέπαφοι από τα κατεστραμμένα μονοθέσια και όλοι οι υπόλοιποι επέστρεψαν στο pit lane, για να περιμένουν, μέχρι να απομακρυνθούν τα συντρίμμια και να επισκευαστούν οι μπαριέρες. Έπειτα από διακοπή περίπου μισής ώρας, όλα ήταν έτοιμα για να ξεκινήσει ξανά ο αγώνας.
Οι 18 οδηγοί που συνέχιζαν πήραν ξανά τις θέσεις τους στο grid και τα κόκκινα φώτα έσβησαν για δεύτερη φορά. Η μεγαλύτερη διαφορά από την πρώτη εκκίνηση ήταν ότι και οι δύο Mercedes των Ράσελ και Χάμιλτον άλλαξαν στρατηγική και έβαλαν ένα φρέσκο σετ σκληρής γόμας για το ξεκίνημα του αγώνα, ενώ ο Αλόνσο έμεινε μαλακά και οι υπόλοιποι της πρώτης 10άδας συνέχισαν με τα μεσαία.