Εντός του Μαΐου θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που παρέλαβε ο ΟΑΣΘ από την κινεζική εταιρεία Yutong, ενώ στις 19/5, αν όχι και νωρίτερα, θα έχει ολοκληρωθεί στο αμαξοστάσιο του οργανισμού στη Σταυρούπολη η κατασκευή του σταθμού φόρτισής τους, προϋπολογισμού 8,737 εκατ. ευρώ.
Τα παραπάνω επισήμαναν στελέχη του οργανισμού, στη διάρκεια της σημερινής δοκιμαστικής διαδρομής ενός ηλεκτρικού λεωφορείου, η οποία ξεκίνησε από τον τερματικό σταθμό της πλατείας Ελευθερίας, όπου και κατέληξε, αφού πρώτα κατευθύνθηκε προς τον Λευκό Πύργο, με επιβάτες δημοσιογράφους, τεχνικούς στα ΜΜΕ και δύο εκπροσώπους της κινεζικής εταιρείας Yutong.
«Είναι εντελώς αθόρυβο, έχει μηδενικούς ρύπους, ενώ διαθέτει εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά», επισήμανε ο οδηγός του ηλεκτρικού λεωφορείου της δοκιμαστικής αυτής διαδρομής, επί 20 χρόνια εργαζόμενος στον ΟΑΣΘ, Χάρης Βανάβας, που εκτελεί το δρομολόγιο στη γραμμή 30 Τριανδρία- Ντεπώ.
Βίντεο από τις δοκιμές:
Posted by ΟΑΣΘ Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης on Friday, April 5, 2024
Τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών λεωφορείων
Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι δωδεκάμετρα και χωρητικότητας 75 επιβατών, φορτίζονται σε περίπου τρεις ώρες και βάσει των προδιαγραφών του διαγωνισμού, έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180 χιλιομέτρων. Τα έως τώρα δοκιμαστικά δρομολόγια, έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων μπορεί να αγγίζει και τα 300 χιλιόμετρα, γεγονός που υπερκαλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού, αφού στις δύο βάρδιες εκτελούνται περί τα 250 χλμ ημερησίως και έτσι «υπάρχει και ενέργεια σε απόθεμα προκειμένου να επιστρέψουν στη βάση τους», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο συγκοινωνιολόγος, διευθυντής ανάπτυξης στον ΟΑΣΘ, Χρήστος Χατζηγεωργίου.
Επιπλέον, τα ηλεκτρικά λεωφορεία, που είναι εντελώς αθόρυβα, διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού και ανακλινόμενα παράθυρα, έχουν ράμπα για την πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρίες στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο, είναι οικολογικά και μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Υπενθυμίζεται ότι τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ, μαζί με τους 55 σταθερούς φορτιστές διπλής φόρτισης και τους τρεις φορητούς φορτιστές, ξεκίνησαν το θαλάσσιο ταξίδι τους από το λιμάνι Lianyungang, στην επαρχία Τσιανγκσού της Κίνας στις 4/2 και μετά από 26 ημέρες, την 1/3 πάτησαν τις ρόδες τους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
«Ο ΟΑΣΘ, αυτός ο σπουδαίος και ιστορικός Οργανισμός της Θεσσαλονίκης, πρωτοπορεί και πάλι. Με την πολύτιμη συνδρομή της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανανεώνουμε τον στόλο μας και εισάγουμε την ηλεκτροκίνηση στις δημόσιες συγκοινωνίες. Η νέα εποχή στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης έχει έρθει. Τις επόμενες εβδομάδες τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν, αλλάζοντας το τοπίο των μετακινήσεων», επισήμανε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού, Κώστας Ταγγίρης.