Για σχεδιασμένη και σκοπούμενη ενέργεια των Τούρκων κάνει λόγο η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος αναφορικά με το περιστατικό που σημειώθηκε με τη Δέσποινα Βανδή στον Τσεσμέ που αρνήθηκε να εμφανιστεί σε συναυλία εξαιτίας της ύπαρξης αφίσας του Μουσταφά Κεμάλ στη σκηνή, επαινώντας παράλληλα την Ελληνίδα τραγουδίστρια για αυτήν της την επιλογή.
«Η ίδια ζήτησε, να αντικατασταθεί το πορτραίτο του δολοφόνου με την ελληνική σημαία, ώστε στην «πλάτη» της σκηνής να κυματίζουν μαζί οι σημαίες των δύο χωρών, σημάδι φιλίας και συνεργασίας. Οι διοργανωτές αρνήθηκαν και η Δέσποινα Βανδή εγκατέλειψε το χώρο. Ο οχετός των ύβρεων και των απειλών από πλευράς επισήμων κάθε κλιμακίου που ακολούθησαν την υπερήφανη στάση της Ελληνίδας καλλιτέχνιδας, προϊδεάζει ακόμη και για σχεδιασμένη και σκοπούμενη ενέργεια εκ μέρους των Τούρκων. Ένα μεγάλο εύγε για τη στάση της συμπατριώτισσάς μας, με την ευχή να βρει ανάλογους μιμητές στους καλλιτεχνικούς κύκλους», σημειώνει μεταξύ άλλων η ΠΟΕ.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Παμποντιακής Ομοσπονδίας:
Έρχεται μια στιγμή, που η στάση ενός και μόνο ατόμου μπορεί να γεμίσει με υπερηφάνεια έναν ολόκληρο λαό. Έρχεται μια στιγμή, που διαπιστώνεις με πολύ απλό τρόπο, ότι τίποτα δεν τελείωσε, τίποτα δε χάθηκε και ότι η ελπίδα για ηθική και ιστορική δικαίωση της ράτσας σου ζει, εμπνέει και γιγαντώνεται.
Αυτή τη στιγμή, οι ηγεσίες της Ελλάδας και της Τουρκίας συνεργάζονται αγαστά σε υψηλό διπλωματικό επίπεδο και στηρίζουν από κοινού την κατάπτυστη υποψηφιότητα για τη θέση του γραμματέα του ΟΑΣΕ, τον πρέσβη Φεριντούν Σινιρλίογλου, γνωστό θιασώτη και δραστήριο υποστηρικτή της ψευδεπίγραφης «Γαλάζιας Πατρίδας».
Την ίδια στιγμή, έρχεται μία τραγουδίστρια, η εκ Νικόπολης του Πόντου Δέσποινα Μαλέα – Μαρουφίδου, γνωστή ως Δέσποινα Βανδή, να αρνηθεί την εμφάνισή της σε συναυλία στη Σμύρνη, αφού οι διοργανωτές είχαν αναρτήσει εκτός σχεδιασμού, χωρίς να προηγηθεί ενημέρωση ή αμοιβαία συμφωνία, γιγαντιαία αφίσα του γενοκτόνου Μουσταφά Κεμάλ. Η ίδια ζήτησε, να αντικατασταθεί το πορτραίτο του δολοφόνου με την ελληνική σημαία, ώστε στην «πλάτη» της σκηνής να κυματίζουν μαζί οι σημαίες των δύο χωρών, σημάδι φιλίας και συνεργασίας. Οι διοργανωτές αρνήθηκαν και η Δέσποινα Βανδή εγκατέλειψε το χώρο. Ο οχετός των ύβρεων και των απειλών από πλευράς επισήμων κάθε κλιμακίου που ακολούθησαν την υπερήφανη στάση της Ελληνίδας καλλιτέχνιδας, προϊδεάζει ακόμη και για σχεδιασμένη και σκοπούμενη ενέργεια εκ μέρους των Τούρκων. Ένα μεγάλο εύγε για τη στάση της συμπατριώτισσάς μας, με την ευχή να βρει ανάλογους μιμητές στους καλλιτεχνικούς κύκλους.
Δεν μπορεί κανείς να μη θέσει σε αντιπαράθεση τη λεβέντικη στάση της Ελληνίδας τραγουδίστριας με την αντίστοιχη υποταχτική της Υπουργού Πολιτισμού κας. Μενδώνη, όπου περιχαρής, φωτογραφιζόταν παρέα με Τούρκους ηγέτες κάτω από τη φωτογραφία του Κεμάλ.
Η μεν πρώτη, εκπροσωπεί τον εαυτό της και την αξιοπρέπειά της, αλλά η κα. Υπουργός εκτός της κυβέρνησης, εκπροσωπεί ένα ολόκληρο έθνος. Τώρα πια γνωρίζουμε καλά, ποια πρέπει να χειροκροτήσουμε και ποια να κατακρίνουμε.