Το πλοίο, το οποίο έχει συλληφθεί από την αστυνομία στο πλαίσιο της έρευνας για σαμποτάζ, δεν θα μπορεί «να πλεύσει για όσο δεν έχουν επιδιορθωθεί τα σοβαρά ελαττώματα που διαπιστώθηκαν κατά τον τεχνικό έλεγχο», αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, εξηγώντας ότι αφορούν την πυρασφάλεια του πλοίου, τον εξαερισμό του αντλιοστασίου και το σύστημα πλεύσης.
Η επισκευή «θα απαιτήσει εξωτερική συνδρομή και θα χρειαστεί χρόνο», δηλώνει στην ανακοίνωση η Σάνα Σονίνεν, διευθύντρια Ναυσιπλοΐας του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.
Το Eagle S, με σημαία των Νήσων Κουκ, θεωρείται ύποπτο για την θραύση ενός ηλεκτρικού και τεσσάρων τηλεπικοινωνιακών καλωδίων στις 25 Δεκεμβρίου. Κατηγορείται ότι άφησε σκοπίμως την άγκυρά του να σέρνεται στον βυθό σε μία διαδρομή πολλών χιλιομέτρων, σύμφωνα με την φινλανδική αστυνομία. Η άγκυρα ανασύρθηκε την Δευτέρα και βρίσκεται στα χέρια των φινλανδικών αρχών.
This is what the anchor of the “Eagle S” ship, recovered from the sea and found next to the drag marks, looks likehttps://t.co/dAq66EUA5l pic.twitter.com/WWZWBmLXpP
— baba Tu #ArmUkraineASAP (@b4b4Tu) January 8, 2025
Οκτώ μέλη του πληρώματος του Eagle S θεωρούνται από την φινλανδική αστυνομία ύποπτα για την εμπλοκή τους στην θραύση των καλωδίων και έχει εκδοθεί εναντίον τους απαγόρευση εξόδου από το φινλανδικό έδαφος.
Σειρά παρόμοιων περιστατικών έχει σημειωθεί στην Βαλτική μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο 2022.
Οι ενέργειες αυτές έχουν ως στόχο τις υποδομές ενέργειας και επικοινωνιών και εντάσσονται, σύμφωνα με τους ειδικούς, στον «υβριδικό πόλεμο» που διεξάγει η Ρωσία κατά των δυτικών χωρών στην τεράστια αυτή θαλάσσια περιοχή, τις ακτές της οποίας μοιράζονται πολλές νατοϊκές χώρες και όπου η Ρωσία διαθέτει πύλες εισόδου.
Δύο καλώδια τηλεπικοινωνιών κόπηκαν στις 17 και 18 Νοεμβρίου στα σουηδικά χωρικά ύδατα. Η έρευνα των σουηδικών αρχών στράφηκε κατά του κινεζικού πλοίου Yi Peng 3 που βρισκόταν στην θαλάσσια ζώνη κατά την ώρα του συμβάντος.
Οι όροι «σκιώδης στόλος» και «στόλος φάντασμα» περιγράφουν παλιά πλοία, με αμφίβολο ή ανύπαρκτο καθεστώς ασφάλισης, που πλέουν υπό ξένες σημαίες και χρησιμοποιούνται από την Ρωσία για την παράκαμψη των δυτικών κυρώσεων με την μεταφορά απαγορευμένου ρωσικού πετρελαίου.