Η καθίζηση, που έγινε στις 28 Ιανουαρίου σε διασταύρωση δρόμων, έχει πλέον διαστάσεις 40 μέτρων σε διάμετρο, καθώς ενώθηκε με άλλη γειτονική καθίζηση. Αρχικά είχε μέγεθος 10 μέτρα πλάτος και 5 μέτρα βάθος. Οι Αρχές εκτιμούν ότι προκλήθηκε από ρήξη αγωγού αποχέτευσης, με την παλαιότητα των δικτύων να θεωρείται σημαντικός παράγοντας.
Η πρόσβαση στον σωλήνα, πλάτους 5 μέτρων, παραμένει αδύνατη λόγω της συνεχούς ροής νερού και υψηλών επιπέδων υδρόθειου. Οι διασώστες θα χρειαστούν τρεις μήνες για να εγκαταστήσουν προσωρινό αγωγό παράκαμψης και να διακόψουν τη ροή νερού ώστε να αποκτήσουν πρόσβαση. Σύμφωνα με το BBC, οι διασώστες δεν μπόρεσαν μέχρι στιγμής να φτάσουν στην καμπίνα όπου βρισκόταν ο οδηγός.
Η καθίζηση συνεχίζει να διαβρώνει το έδαφος, αναγκάζοντας τις Αρχές να απομακρύνουν κατοίκους από γειτονικές περιοχές. Ταυτόχρονα, ζητήθηκε από 1,2 εκατομμύρια κατοίκους στην περιφέρεια Σαϊτάμα να περιορίσουν την κατανάλωση νερού, ώστε να μειωθεί η πίεση στους υπόγειους αγωγούς.
[Article] “More roads with cave-in risks all across Japan, like Yashio, —points out a professor at the University of Tokyo. Three more factors corroded the sewer pipes: The structure underground where the sinkhole appeared.” President Online, February 8https://t.co/sa7r99WgPs
— 東京大学大学院新領域創成科学研究科 (@utokyo_gsfs) February 12, 2025
Missing truck cabin located in sewer pipe near Saitama sinkholehttps://t.co/KARFng1a2q
— Kyodo News | Japan (@kyodo_english) February 11, 2025
It has been two weeks since the sinkhole in Yashio, Saitama Prefecture, first opened up, and the lives of the residents are still being affected. https://t.co/1Z6sLsKLtv
— The Japan News (@The_Japan_News) February 11, 2025
Η Ιαπωνία αντιμετωπίζει ολοένα και περισσότερες καθιζήσεις, κυρίως σε αστικές περιοχές, λόγω της γήρανσης των αποχετευτικών συστημάτων. Οι επισκευές στον αγωγό στην Yashio ενδέχεται να διαρκέσουν δύο έως τρία χρόνια, σύμφωνα με τις Αρχές.