Για το σκοπό αυτό, η ΣΤΑΣΥ προχωρά στην προκήρυξη διαγωνισμού, στον οποίο θα συμπεριληφθούν επιθεωρήσεις και αυτοψίες στις 40 γέφυρες που έχουν κατασκευαστεί πάνω από τις γραμμές του ηλεκτρικού, αλλά και στη μεταλλική γέφυρα πάνω από την οδό Δουκίσσης Πλακεντίας, στον σταθμό της γραμμής 3 «Χαλάνδρι», η οποία είναι και η μοναδική του καταλόγου που έχει κατασκευαστεί μετά το 2004.
Πρόκειται για ένα έργο αρκετά σημαντικό μιας και αφορά κυρίως τη Γραμμή 1 του Μετρό, δεδομένου ότι υπάρχουν υποδομές που ξεπερνούν τα 60 χρόνια ζωής. Να θυμίσουμε πως η τελευταία γενική ανακαίνιση στην Γραμμή 1 είχε γίνει πριν από περίπου 20 χρόνια με αφορμή τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004.
Η Γραμμή 1, η οποία συνδέει το λιμάνι με την Κηφισιά, μήκους 25,7 χιλιομέτρων, με 24 σταθμούς, το μεγαλύτερο τμήμα της είναι επίγειο και µόνο το τμήμα Μοναστηράκι-Αττική στο κέντρο της Αθήνας, μήκους 3,2 χιλιομέτρων, εκτείνεται σε υπόγεια σήραγγα. Ως εκ τούτου για τη σύνδεση των οικιστικών περιοχών από τις οποίες διέρχεται, κατασκευάστηκαν στην διάρκεια των ετών λειτουργίας της αρκετές πεζογέφυρες. Ορισμένες εξ αυτών χρονολογούνται πριν το 1960, ενώ άλλες κατασκευάστηκαν σχετικά πρόσφατα, όπως η πεζογέφυρα πλησίον του σταθμού Νερατζιώτισσα που προστέθηκε το 2004.
Η τελευταία γενική επισκευή στην Γραμμή 1 έγινε το 2007, στο πλαίσιο του έργου «Επισκευή Γεφυρών σε ολόκληρο το δίκτυο της ΗΣΑΠ ΑΕ». Γι αυτό και κρίνεται αναγκαίο να πραγματοποιηθεί η επιθεώρηση πεζογεφυρών ώστε να γίνει αξιολόγηση της κατάστασης τους και καταγραφή φθορών και ελαττωμάτων κάθε δομικού μέλους.
Επίσης, στη Γραμμή 3 του Μετρό, που συνδέει το Δημοτικό Θέατρο με το Αεροδρόμιο, έχει κατασκευαστεί στο Χαλάνδρι μεταλλική πεζογέφυρα, η οποία εκτείνεται άνωθεν της οδού Δουκίσσης Πλακεντίας. Στη συγκεκριμένη δεν έχει γίνει κάποια επιθεώρηση γι αυτό και θα ελεγχθεί και αυτή.
Κοτταράς: Μεγάλης κλίμακας έργο – Θα ακολουθήσει ανάλογο έργο επιθεώρησης και των σιδηροδρομικών γεφυρών
«Το συγκεκριμένο έργο αφορά στον ενδελεχή έλεγχο συνολικά όλων των πεζογεφυρών του δικτύου του Μετρό, με την πλειονότητα βέβαια αυτών να βρίσκονται στη Γραμμή 1, που το μεγαλύτερο κομμάτι της είναι επίγειο. Από τη γενικευμένη αυτή επιθεώρηση, θα διαπιστωθούν και θα καταγραφούν οι τεχνικές ανάγκες κάθε γέφυρας ξεχωριστά. Πρόκειται για ένα μεγάλης κλίμακας έργο, που ξεπερνά τις τακτικές, προληπτικές επιθεωρήσεις και συντηρήσεις, που διενεργούν τα τεχνικά συνεργεία της ΣΤΑΣΥ και θα μας δώσει την ακριβή εικόνα, μια ακτινογραφία και των 40 πεζογεφυρών, που βρίσκονται στο δίκτυό μας. Έτσι θα έχουμε ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια μας, για να επέμβουμε στοχευμένα και προληπτικά, όπου κρίνεται απαραίτητο» τονίζει με δήλωση του, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Αθανάσιος Κοτταράς, διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ.
Προαναγγέλλει πως σε επόμενο χρόνο, εντός του 2025, θα ακολουθήσει ανάλογο έργο, ενδελεχούς επιθεώρησης και των σιδηροδρομικών γεφυρών, αλλά και των μεταλλικών στεγάστρων σταθμών και αμαξοστασίων.