Τα δοκιμαστικά δρομολόγια πραγματοποιήθηκαν χθες, Παρασκευή 25 Απριλίου, αλλά και σήμερα, παρουσία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, στη γραμμή Οινόη – Τιθορέα.
Όπως αποτυπώνει το βίντεο που ανάρτησε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης στο Χ, όταν το τρένο παραβίασε κάποια στιγμή το ανώτερο επιτρεπτό όριο ταχύτητας – για εκείνο το σημείο της γραμμής- το σύστημα αυτόματης πέδησης ενεργοποιήθηκε και μείωσε σταδιακά την ταχύτητα.
Δοκιμαστική λειτουργία του συστήματος αυτόματης πέδησης τρένων ETCS. pic.twitter.com/PwqiiGjvfe
— kyranakis (@kyranakis) April 26, 2025
Με αυτόν τον τρόπο, το τρένο συνεχίζει υποχρεωτικά με την ανώτερη επιτρεπτή ταχύτητα για κάθε τμήμα της γραμμής.
«Μου κόβει την ταχύτητα, δεν μου σταματάει εντελώς, αφήνει περιθώριο. Μόλις φτάσει στο όριο που έχει δώσει, ξαναρχίζει να πέφτει, μου λασκάρει την πέδη μου και με αφήνει να συνεχίσω με την ταχύτητα των 48 χλμ», λέει ο οδηγός.
«Όταν το τρένο βρεθεί μεταξύ πορτοκαλί και ερυθρού σηματοδότη, το σύστημα ξανακάνει πέδη, καθώς φτάνει στο σημείο που πρέπει να μηδενίσει ταχύτητα», συνεχίζει ο οδηγός του τρένου.
Αυτό σημαίνει πως, φτάνοντας στον ερυθρό σηματοδότη, η αμαξοστοιχία ακινητοποιείται πλήρως, ακόμα και εάν ο μηχανοδηγός επιχειρήσει να επιταχύνει ή επιχειρήσει να παραβιάσει το κόκκινο φανάρι.
Σε περίπτωση παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη, το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να προχωρήσει σε πολύ μικρή ταχύτητα και μόλις λίγα μέτρα μετά το φανάρι, προτού ο συρμός ακινητοποιηθεί πλήρως.
Σε ποιες περιπτώσεις ενεργοποιήθηκε η αυτόματη πέδηση
Η σημερινή δοκιμή του συστήματος αυτόματης πέδησης αφορούσε περιπτώσεις υπέρβασης ορίου ταχύτητας και παραβίασης κόκκινου σηματοδότη, σε τηλεδιοικούμενα τμήματα σιδηροδρομικής γραμμής. Η αυτόματη πέδηση ενεργοποιήθηκε στις εξής περιπτώσεις:
Πρώτη περίπτωση: Όταν η αμαξοστοιχία υπερέβη το καθορισμένο όριο ταχύτητας που προβλέπεται για το κάθε τμήμα της γραμμής.
