Το φθινόπωρο μπήκε στον τελευταίο του μήνα, αλλά τα υδροπλάνα δεν έχουν πετάξει ακόμα στην Ελλάδα, παρότι οι προβλέψεις του καλοκαιριού είχαν αναφέρει ότι αυτό θα μπορούσε να συμβεί μέσα στον περασμένο Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο.
Οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο και γενικώς έχουν δείξει μεγάλη υπομονή αντιμετωπίζοντας σε βάθος σχεδόν μιας δεκαετίας πολλά και ποικίλα προβλήματα και εμπόδια, αισιοδοξούν ότι η επιτάχυνση των ρυθμών αδειοδότησης και κατασκευής υδατοδρομίων στην χώρα θα βοηθήσει έτσι ώστε να μην χαθεί άλλη σεζόν.
Το καλό νέο είναι ότι παρά τις καθυστερήσεις υπάρχουν πλέον εξελίξεις οι οποίες διατηρούν ενεργό το επενδυτικό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον και από το εξωτερικό.
Στελέχη εταιρειών της συγκεκριμένης αγοράς επιβεβαιώνουν μάλιστα την αποκάλυψη του newmoney σχετικά με την πρόθεση του leader στον τομέα των υδροπλάνων παγκοσμίως με στόλο 60+ αεροσκαφών, της Trans Maldivian Airways, να δραστηριοποιηθεί μελλοντικά στην Ελλάδα ως προς το πτητικό έργο, υπό προϋποθέσεις.
«Έχουμε προχωρήσει σε αρκετές περιπτώσεις την διαδικασία των αδειοδοτήσεων, κατασκευάζονται υδατοδρόμια και εισέρχονται επενδυτές στον κλάδο. Το πιο πρόσφατο θετικό στοιχείο είναι ότι η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο, η Trans Maldivian από τις Μαλδίβες, ενδιαφέρεται να έρθει στην Ελλάδα και να επιχειρεί στα ελληνικά νησιά», ήταν τα λόγια του προέδρου και CEO της Hellenic Seaplanes, Νικόλα Χαραλάμπους, σε τηλεοπτική εκπομπή.
Σε άλλη τοποθέτησή του ο κ.Χαραλάμπους συμφώνησε με την άποψη ότι το project διανύει μια φάση ωρίμανσης και απαντώντας σε ερώτηση για το χρονοδιάγραμμα της έναρξης των πτήσεων ανέφερε πως «με τα σημερινά δεδομένα, χωρίς να υπάρξουν άλλες εκπλήξεις, θεωρούμε ότι η θερινή τουριστική περίοδος του 2023 θα έχει υδροπλάνα, ενώ πριν το Πάσχα θα αρχίσουμε να κάνουμε τις παρθενικές (σ.σ. πιλοτικές) πτήσεις».
Όπως είχε γράψει το newmoney, τεχνικό κλιμάκιο της Trans Maldivian Airways είχε ταξιδέψει την Άνοιξη στην Ελλάδα και επιθεώρησε ένα από τα λίγα πλήρως αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, αυτό της Κέρκυρας, προκειμένου οι ιθύνοντές της να τσεκάρουν τις εγκαταστάσεις και να αποκτήσουν μια εικόνα της προσπάθειας που γίνεται στο κομμάτι της ανάπτυξης των υποδομών για το νέο μεταφορικό μέσο. Επίσης, είχαν πραγματοποιηθεί διερευνητικές επαφές και με αρμοδίους φορείς.
Τι «σκανάρει» η Trans Maldivian Airways, πριν λάβει τις οριστικές αποφάσεις της;
Τα αυτονόητα: Το πότε θα είναι έτοιμο ένα βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ελλάδα, την ποιότητά του και βέβαια με ποιους όρους, οικονομικούς και επιχειρηματικούς, θα μπορούσε μια ξένη εταιρεία να επενδύσει σε ένα τέτοιο εγχείρημα. Το όνομά της συζητείται πλέον ανοικτά, μέχρι τουλάχιστον να τολμήσει το επόμενο βήμα της.
Επενδυτικό ενδιαφέρον
Η Trans Maldivian Airways δεν απέφυγε τις ισχυρές αναταράξεις από την «καταιγίδα» της πανδημίας και τους μήνες των μεγάλων περιορισμών σε ταξίδια και μετακινήσεις είδε τον στόλο της να… καθηλώνεται στο νερό.
Από πέρσι επιδιώκει ένα καθολικό restart, με την επέκταση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της.
Παλαιότερα ανήκε στην Blackstone Group, πουλήθηκε στην Bain Capital και πέρσι πέρασε στα χέρια της Carlyle Group, με ένα deal το οποίο συνοδεύτηκε από μια αναδιάρθρωση χρεών.
ΠΗΓΗ: NEWMONEY