Sponsored Content
Η λέξη «συμπερίληψη» μπορεί να μην ήταν γνωστή στην Ελλάδα πριν από μερικά χρόνια. Η ανάγκη, όμως, για συμπερίληψη ήταν πάντοτε εκεί. Χρειαζόταν απλώς η αφύπνιση και η δραστηριοποίηση όλων (κυβερνήσεων, εταιρειών, πολιτών), ώστε η θεωρία να γίνει σιγά – σιγά πράξη. Χρειαζόταν να αντιληφθούμε ότι αν κάτι έχει περισσότερο ανάγκη η ανθρωπότητα τη σύγχρονη εποχή, είναι ο ανθρωπισμός. Με αυτό το σκεπτικό, η παρακαλούθηση στην τηλεόραση του νέου σποτ της ΔΕΗ, μας κάνει όλους να αισθανόμαστε περισσότερο άνθρωποι, ότι μπορούμε να ξαναβρούμε το (χαμένο) νόημα, αν και έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμη.
Εδώ και λίγες μέρες στην τηλεόραση και στα online Μέσα προβάλλεται για πρώτη φορά μία διαφημιστική ταινία (tvc) αποκλειστικά στη νοηματική γλώσσα, με πρωταγωνιστές και συμμετέχοντες μόνο κωφά άτομα. Η ταινία είναι χωρίς υπότιτλους και ήχο, βουβή θα την αποκαλούσε κάποιος, μη δίνοντας την ευκαιρία στους ακούοντες να κατανοήσουν το περιεχόμενό της (εκτός κι αν γνωρίζουν τη νοηματική γλώσσα), αφού η ΔΕΗ θέλει να κάνει ένα μεγαλύτερο statement από το να μιλήσει απλώς για την -έτσι κι αλλιώς πρωτοποριακή- υπηρεσία που προσφέρει. Η υπηρεσία ως γνωστόν επιτρέπει σε κωφά και βαρήκοα άτομα να εξυπηρετηθούν από απόσταση, μέσα από videoκλήση και παρουσία διερμηνέα. Είναι μια ταινία που μας αφορά όλους, παρότι το περιεχόμενοι της μπορούν να καταλάβουν ελάχιστοι.
Σκοπός της, λοιπόν, ήταν να προάγει τις αξίες της συμπερίληψης, της ισότιμης προσβασιμότητας, των ίσων ευκαιριών εντέλει, με ένα δημιουργικό όχημα απλό μα και συγχρόνως ευρηματικό, διότι μας βάζει αβίαστα να σκεφτούμε πώς αισθάνονται τα κωφά άτομα σε ένα κόσμο ακουόντων. Πώς είναι να μην καταλαβαίνεις τι λέγεται δίπλα σου ή γύρω σου, σε μια διαφήμιση στην τηλεόραση όπως αυτή.
Δεν χρειάζονται ώρες ανάγνωσης βιβλίων ή ατέρμονες συζητήσεις για το θέμα. Αρκεί να δούμε αυτό το διαφημιστικό σποτ, που παρότι βουβό, κάνει μια ηχηρή δήλωση για τη συμπερίληψη, την ισότιμη προσβασιμότητα σε ένα πιο δίκαιο μέλλον για όλους. Και το κάνει με χιούμορ, προσφέροντας μια βιωματική εμπειρία που μπορεί να γίνει μάθημα ζωής αλλά και αφορμή για περισσότερες τέτοιες παρεμβάσεις. Έτσι η ΔΕΗ κοιτάζει ευθέως στο μέλλον, με ευθύνη και ανθρωπιά, σε ευθυγράμμιση και με το μόττο της «Ένα με το Μέλλον».
Δείτε την ταινία και βγάλτε τα δικά σας συμπεράσματά