Οικονομία

Έκθεση Maru: Οι Έλληνες στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας – 70η επέτειος από την πρώτη παραγγελία (pics)

Πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι δεν γνωρίζουν ότι η ανοικοδόμηση της Ιαπωνίας, η οποία είχε καταστραφεί στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου οφείλεται στην ελληνική Ναυτιλία. Το γιαπωνέζικο οικονομικό θαύμα είναι απόρροια του ελληνικού ναυτιλιακού θαύματος.

Φέτος είναι η 70η επέτειος από την πρώτη παραγγελία ναυπήγησης πλοίου. Μάλιστα το 1952 δόθηκε στα ναυπηγεία Hitachi Zosen K.K. της Οσάκα η πρώτη μαζική παραγγελία από τον όμιλο του Γιάννη Μ. Καρρά. Το δεξαμενόπλοιο Tini 19.000 τόνων που ναυπηγήθηκε για λογαριασμό της Carras (Hellas) SA στο ναυπηγείο Shakurajima ήταν το πρώτο για λογαριασμό πλοιοκτήτη από τη Δύση σε ιαπωνικό ναυπηγείο. Ο Ι.Μ.Καρράς παρήγγειλε άλλα τρία όμοια στροβιλοκίνητα τάνκερ.

Από τότε ναυπηγείται στις γιαπωνέζικες γιάρδες ένα πλοίο ελληνικών συμφερόντων ανά 13 ημέρες επί 70 χρόνια.

Η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της Ιαπωνίας, στηριζόμενη και από μεγάλο αριθμό επισκευών και μετασκευών πλοίων ελληνικών συμφερόντων, αναδείχτηκε σε σημαντικό πυλώνα της οικονομίας της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εξέλιξή της μεταξύ των πλέον προηγμένων κρατών του κόσμου.

Με αφορμή την 70η επέτειο από την πρώτη ναυπήγηση ελληνικών συμφερόντων στην Ιαπωνία, διοργανώνεται η έκθεση Maru που σημαίνει «κύκλος» στα ιαπωνικά από το Αρχείο των Ναυτικών Χρονικών, τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, και φιλοξενείται από τις 15 μέχρι και την 21η Δεκεμβρίου 2022, από τους Νικόλα και Κατερίνα Λυκιαρδοπούλου, στο κτήριο AMALIAS 36.

Η λέξη Maru αποτελεί επίσης και συστατικό του ονόματος σχεδόν κάθε ιαπωνικού εμπορικού πλοίου εδώ και αιώνες. Το επίθημα –maru χρησιμοποιείται συχνά σε λέξεις που αντιπροσωπεύουν κάτι το οικείο και αγαπημένο και οι ναυτικοί το χρησιμοποιούν στα πλοία τους. Εκτός από δείγμα αγάπης, το Maru είναι και δείγμα εμπιστοσύνης για τη «ζωή» του πλοίου στη θάλασσα. Ο κύκλος συμβολίζει κάτι το πλήρες. Κατά τους Ιάπωνες το ταξίδι ενός εμπορικού πλοίου ακολουθεί ιδανικά πορεία κυκλική. Φεύγει από το λιμάνι, ταξιδεύει στον κόσμο και επιστρέφει με ασφάλεια στο λιμάνι της πατρίδας του.

Η έκθεση αποτυπώνει τη σχέση ανάμεσα στην ελληνόκτητη ναυτιλία και την ιαπωνική ναυπηγική βιομηχανία όπως εξελίχθηκε σε έναν επιτυχή κύκλο συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αμοιβαίας εκτίμησης. Η ιστορία αυτού του «κύκλου» ξετυλίγεται μέσα από το Αρχείο των Ναυτικών Χρονικών. Οπτικοποιεί πτυχές της ιστορίας αξιοποιώντας τον πλούτο του αρχειακού υλικού αλλά και αυθεντικά αντικείμενα από την χρυσή εποχή της ελληνοϊαπωνικής συνεργασίας.

Η έκθεση μέσω πρωτότυπου και ανέκδοτου αρχειακού υλικού των Ναυτικών Χρονικών, ιστορικών και σύγχρονων μοντέλων πλοίων που έχουν ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία αλλά και αναμνηστικών δώρων συνεργασίας μεταξύ Ελλήνων και Ιαπώνων, στοχεύει στην ανάδειξη μια μοναδικής αμφίδρομης σχέσης συνεργασίας και εμπιστοσύνης που συνεχίζεται μετά από εβδομήντα χρόνια.

Δημοφιλέστερα

To Top