Μετά από γραπτές εξετάσεις σε θεωρητικά θέματα, πρακτικές ασκήσεις που αφορούν την τεχνική του σέρβις, τυφλή γευστική δοκιμή κρασιών, τυφλή γευσιγνωσία αποσταγμάτων, αρμονία κρασιού – φαγητού στον χώρο της εστίασης, τυφλή αναγνώριση κρασιών, σέρβις αφρώδους κρασιού, μετάγγιση ερυθρού, και άλλα τέτοια, που έγιναν στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία, προκρίθηκαν τρεις, για να αναδειχθεί τελικός νικητής ο Aρης Σκλαβενίτης που ξεχώρισε για άλλη μια φορά. Δεύτερη και τρίτη θέση κατέλαβαν ο Παναγιώτης Κατσούδας, wine director της Tsaknakis Premium Brands και ο Κωνσταντίνος Κοσμόπουλος, head sommelier του Noema Mykonos. To newmoney μίλησε με τον μεγάλο νικητή:
Ποια είναι τα μεγάλα ατού των ελληνικών κρασιών;
Οι γηγενείς ποικιλίες τους, που είναι πρωτότυπες παγκοσμίως αλλά και το terroir, δηλαδή οι περιοχές της Ελλάδας στις οποίες φύονται. Κάποιες από αυτές δίνουν ήδη ιδιαίτερα κρασιά που εκτιμιούνται από την παγκόσμια οινική κοινότητα και τους wine lovers, όπως η Σαντορίνη, η Νάουσα και η Κεφαλονιά.
Ποιοι είναι κατά τη γνώμη σου οι μεγάλοι σταθμοί του ελληνικού κρασιού κυρίως τα τελευταία χρόνια;
Τα τελευταία 15 έως 20 χρόνια το μεγάλο βήμα ήταν – και είναι – το πέρασμα από το χύμα στο εμφιαλωμένο, η μεγάλη βελτίωση στις τεχνικές και η εμβάθυνση στην παλαίωση. Το επόμενο στάδιο θα είναι η ανάληψη από τη νέα γενιά των οινοποιείων, η οποία οπλίζεται με σοβαρές σπουδές και με μία παγκοσμιοποιημένη γνώση του κρασιού.
Ποια θεωρείς ότι είναι η θέση του ελληνικού κρασιού στο παγκόσμιο παιχνίδι;
Τα ελληνικά κρασιά μπορούν πια να κοιτάνε στα μάτια πολλά ξένα κρασιά, κυρίως μέσα από την ποιοτική τους άνοδο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι ελληνικές ποικιλίες γίνονται πια σεβαστές και αποδέκτες και μάλιστα κάποιες από αυτές διεθνοποιούνται, όπως το Ασύρτικο και το Ξινόμαυρο. Σε λίγο θα μιλάμε σαφώς για Ασύρτικο ή Ξινόμαυρο που έχει μεγαλώσει και οινοποιηθεί εκτός Ελλάδας. Με δυο λόγια η θέση του ελληνικού κρασιού είναι στον Παλαιό κόσμο και με Boutique κρασιά.
Ποιοι είναι οι δικοί σου μελλοντικοί στόχοι;