Οικονομία

Ναυλαγορά: Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι σε ένα «ρευστό» γεωπολιτικό και χρηματοοικονομικό σκηνικό

Καθώς κυλούσαν οι πρώτες ημέρες του Φεβρουαρίου οι κεντρικές τράπεζες προχώρησαν σε άλλη μια αύξηση των επιτοκίων προκειμένου να περιορίσουν τις πληθωριστικές πιέσεις.

Η FED αύξησε τον στόχο για το επιτόκιο αναφοράς κατά 0,25 στο 4,5%, ενώ ο πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ Τζερόμ Πάουελ δήλωσε ότι οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής αναμένουν να πραγματοποιήσουν “μερικές” ακόμη αυξήσεις επιτοκίων προτού θέσουν σε αναμονή την επιθετική εκστρατεία σύσφιξης.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η ΕΚΤ αύξησε το επιτόκιο των πράξεων κύριας αναχρηματοδότησης κατά 0,50% στο 3% στη διάρκεια της συνεδρίασης του Φεβρουαρίου, ανεβάζοντας το κόστος δανεισμού στο υψηλότερο επίπεδο από τα τέλη του 2008 και δεσμεύτηκε να προβεί σε νέα αύξηση του επιτοκίου κατά 0,50% στην επόμενη συνεδρίαση νομισματικής πολιτικής της τον Μάρτιο.

Την ίδια χρονική περίοδο, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας αλλά και η “κλειστή” Κίνα προκάλεσαν έντονες αναταράξεις στην ναυτιλία.

Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “ματώνουν” πλέον αφού κατακρημνίστηκαν από την κορυφή των πρωτοφανών κερδών τους. Τα δεξαμενόπλοια χάρις κυρίως στις κυρώσεις σε βάρος του ρωσικού πετρελαίου και των πετρελαϊκών προϊόντων, “χαμογελάνε”. Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι σε σταθερά ανοδική πορεία και πάλι λόγω των κυρώσεων, ενώ η ναυλαγορά για τα φορτηγά πέφτει από 34% έως και 80% ανάλογα με τον τύπο του πλοίου.

Διαβάστε αναλυτικά στο newmoney.gr

Δημοφιλέστερα

To Top