Οικονομία

Levi Strauss & Co: H επιστροφή ενός ιστορικού brand στην Ελλάδα – Τι σχεδιάζει

Σαν χθες πριν από 150 χρόνια, στις 20 Μαΐου του 1873, γεννήθηκε η έννοια ενός ρούχου που έμελλε να εξελιχθεί σε τρόπο ζωής. Ο λόγος για τα τζιν. Ως «ληξιαρχική πράξη γέννησης» θεωρείται η πατέντα με αριθμό 139.121 που δόθηκε εκείνη τη μέρα από το Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των ΗΠΑ στον επιχειρηματία από το Σαν Φρανσίσκο Λιβάι Στρος (Levi Strauss), μετανάστη από τη Βαυαρία (Λεμπ Στράους το κανονικό όνομά του), και έναν ράφτη από τη Νεβάδα, τον Τζέικομπ Ντέιβις, γι’ αυτό που όλος ο κόσμος θα μάθει αργότερα ως Levi’s 501 jean, ένα ρούχο που τελικά έχει αφήσει το στίγμα του και στην Ελλάδα από τη δεκαετία του ’60, ακολουθώντας τις επιταγές του δυτικού τρόπου ζωής.

Η σχέση του Έλληνα με το 501 ήταν τέτοια που κάποια στιγμή το δημοφιλές ρούχο παραγόταν στη χώρα έπειτα από συμφωνία της Levi Strauss Co. με την κλωστοϋφαντουργία Διεθνής Βιομηχανία Ενδυμάτων Α.Ε. του Χρήστου Μανιατάκη, με αποκορύφωμα τη δεκαετία του ’80 και μέχρι περίπου τις αρχές του ’90, όταν οι τεκτονικές αλλαγές που επέφερε η ενιαία ευρωπαϊκή αγορά έβαλαν ταφόπλακα στο «ελληνικό 501», αν και οι Ελληνες συνέχισαν να αγοράζουν τα παντελόνια εισαγωγής μέσα από ένα δίκτυο καταστημάτων και συνεργατών της αμερικανικής πολυεθνικής. Κανάλια μέσω των οποίων η εμπορική παρουσία της εμβληματικής αμερικανικής μπράντας συνέχισε να έχει πολύ ισχυρή παρουσία. Τουλάχιστον ως την απαρχή της κρίσης που συντάραξε τη χώρα από το 2009, όταν και τρόπο τινά η Levi Strauss αποφάσισε να πάρει τον δρόμο της εξόδου, αφήνοντας ενεργά μόνο το δίκτυο χονδρικής και τις συνεργασίες με καταστήματα ένδυσης που πωλούσαν πολλά και διαφορετικά brands ρούχων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: https://www.newmoney.gr

Δημοφιλέστερα

To Top