Την ανάπτυξη νέων θαλάσσιων διαδρόμων από τις χώρες της μέσης Ανατολής προς τις χώρες της Βαλκανικής και την Κεντρική Ευρώπη, με ταυτόχρονη αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, σηματοδοτεί η απόκτηση του λιμανιού του Βόλου από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ.
Στελέχη της λιμενικής αγοράς επισημαίνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι τα δύο λιμάνια μπορούν να έχουν αλληλοσυμπληρωματική δράση σε όλους τους τομείς με στόχο την ανάπτυξη όχι μόνο των διακινούμενων φορτίων αλλά και την ανάπτυξη και άλλων εμπορικών δράσεων, όπως η κρουαζιέρα και η ακτοπλοϊα.
Επίσης η επιλογή του σημαντικού στελέχους της λιμενικής βιομηχανίας, Ολλανδού Arie Koppelaar, από τη γαλλική Terminal Link και του γκρουπ του Ιβάν Σαββίδη, που ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου (CEO) και εκτελεστικού μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ (ΟΛΘ) από τις 2 Οκτωβρίου 2023, σηματοδοτεί το νέο σχεδιασμό που θα ακολουθήσουν οι δύο λιμένες στα διακινούμενα φορτία στο προσεχές μέλλον.
Ο κ. Koppelaar κατείχε διευθυντικές θέσεις για περισσότερα από 25 χρόνια στον τομέα της διαχείρισης Λιμένων και στην εφοδιαστική, έχοντας διεθνή εμπειρία με επιχειρησιακή αριστεία σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων, στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, στις διατροπικές μεταφορές και εκτενή τεχνογνωσία στις λειτουργικές δομές, στην επιχειρηματική ανάπτυξη, στην οργανωτική αναδιάρθρωση και βελτιστοποίηση.
Στελέχη της ΟΛΘ μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ μετά τις τελευταίες εξελίξεις τόνισαν ότι στους στόχους των διοίκησης πέραν της ανάπτυξη του αριθμού των εμπορευματοκιβωτίων προς τις αγορές, είναι η ανάπτυξη επιπλέον του κλάδου της κρουαζιέρας, της διακίνησης των αυτοκινήτων (car terminal) αλλά και των ακτοπλοϊκών συνδέσεων .
Η επανασύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα εγκαινιάσει συνδυασμένες μεταφορές με τον σιδηρόδρομο σε γειτονικά κράτη κάτι στο οποίο ήδη επενδύει η ΟΛΘ.
Επισημαίνεται επίσης ότι το λιμάνι του Βόλου είναι μέλος ήδη του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να λάβει ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για αναπτυξιακά έργα ενώ επιδιώκεται ήδη η ακτοπλοϊκή σύνδεση του λιμανιού του Βόλου με το λιμάνι της Αλεξάνδρειας ένα εγχείρημα που έχει την υποστήριξη της Αιγυπτιακής και Ελληνικής πλευράς.
Η συγκεκριμένη γραμμή πέραν του τουριστικού ενδιαφέροντος, ανοίγει σημαντικές προοπτικές στη διακίνηση των αγροτικών προϊόντων της Αιγύπτου μέσω της Ελλάδος στην Ευρώπη, σε μία περίοδο γεωστρατηγικών αλλαγών που έχει επιφέρει ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας.
Ο φάκελος του διαγωνισμού όπου ο ΟΛΘ αποκτά το 67% των μετοχών του λιμανιού του Βόλου έχει υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο και τα έγγραφα της συναλλαγής θα υπογραφούν μετά τη σχετική έγκριση.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε, επίσης, την Κοινοπραξία «Goldair Cargo A.E. – Goldair Handling Α.Ε.» ως Επιλαχόντα Προτιμητέο Επενδυτή.
Πρόκειται για την συνήθη διαδικασία που ακολουθείται από το Ταμείο προκειμένου στην περίπτωση που υπάρξει αποχώρηση του πρώτου υποψήφιου επενδυτή να ακολουθήσει ο δεύτερος.
Εκτός από τον ΟΛΘ και το επενδυτικό σχήμα της Goldair δεσμευτικές οικονομικές προσφορές είχαν καταθέσει αρχικά η κοινοπραξία της Israel Shipyards με τη Χαλυβουργία Ελλάδος συμφερόντων του ομίλου Μάνεση και η μαλτέζικη εταιρεία διαχείρισης μικρών τερματικών λιμενικών σταθμών, Mariner Capital, συμφερόντων της οικογένειας Χίλι.
Ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου A.E. έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης του Λιμανιού, των θαλάσσιων εγκαταστάσεων του αλιευτικού καταφυγίου που βρίσκεται στο ανατολικό άκρο του αιγιαλού της πόλης, των λιμενικών εγκαταστάσεων του Αλμυρού και της Αγριάς. Η Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Ο.Λ.Β. A.E. έχει διάρκεια 60 ετών από την υπογραφή της και λήγει το 2062. Οι κύριες δραστηριότητες της Ο.Λ.Β. Α.Ε. περιλαμβάνουν υπηρεσίες εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων, χάλυβα και παλιοσίδερα, ξηρό και υγρό χύδην φορτίο μαζί με υπηρεσίες επιβατών, συμπεριλαμβανομένων ferry boat προς τις Σποράδες, καθώς και δραστηριότητες κρουαζιέρας.
ΟΛΘ-Αύξηση σε έσοδα και διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
Η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου 2023 για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αυξήθηκε κατά 11,3%,μέσω διαρκών βελτιώσεων στην διαδικασίες φορτοεκφόρτωσης και στις οικονομίες κλίμακας που επιτυγχάνονται με την προσθήκη των 2 νέων γερανογεφυρών (STS).
Συνολικά διακινήθηκαν 255,2 χιλ. TEUs για το εξάμηνο του 2023, από 229,4 χιλ. TEUs την ίδια περίοδο του 2022.
Στις 30 Ιουνίου 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα της ΟΛΘ – εξαιρουμένων των δεσμευμένων καταθέσεων – της Εταιρείας ανήλθαν σε 85,0 εκ.ευρώ ( 86,7 εκ.ευρώ για τον Όμιλο) έναντι 92,3 εκ.ευρώ την 31η Δεκεμβρίου 2022 (93,9 εκ.ευρώ για τον Όμιλο). Η Εταιρεία δεν έχει τραπεζικό δανεισμό.
Σημειώνεται ότι τα συνολικά ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου της ΟΛΘ για το έτος 2022 αυξήθηκαν κατά 5,6%, σε 82,2 εκατ. ευρώ, από 77,9 εκατ.ευρώ το 2021, ενώ τα έσοδα της Εταιρείας αυξήθηκαν κατά 4,8%, σε 80,6 εκατ.ευρώ το 2022, από 76,9 εκατ.ευρώ το 2021.