Γύρω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης, στη λεωφόρο Συγγρού, στο Παναθηναϊκό Στάδιο, ακόμη και στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας μπροστά από τη Βουλή των Ελλήνων οι διερχόμενοι οδηγοί και κάτοικοι της Αθήνας αγανακτούν με την άναρχη στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων, ενώ οι ξένοι επισκέπτες της πρωτεύουσας χαζεύουν την… ατραξιόν και γίνονται μάρτυρες καθημερινά της αρνητικής εικόνας με τη διαδικασία διωγμού του μεταφορικού τους μέσου.
Εδώ και πολλά χρόνια διαιωνίζεται το πρόβλημα οι χειριστές οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων να μη γνωρίζουν πού πρέπει να σταθούν και να αντιμετωπίζονται τελικά από την Τροχαία και την Ελληνική Αστυνομία ως εκ προοιμίου παραβάτες. Αντίστοιχα, εδώ και πολλά καλοκαίρια τα προβλήματα στις λιμενικές υποδομές της Σαντορίνης αποτελούν μόνιμη και επαναλαμβανόμενη ταλαιπωρία για όλους, κατοίκους και επισκέπτες, έχοντας αποτελέσει ουκ ολίγες φορές αφορμή για έριδες στο εσωτερικό, αλλά και για αρνητική δημοσιότητα στο εξωτερικό για έναν κορυφαίο ελληνικό προορισμό πρώτης γραμμής, που φέτος τη θερινή σεζόν ξεπέρασε το ρεκόρ του 2019.
Το ίδιο και με το θέμα της διαχείρισης απορριμμάτων αλλά και με τις υποδομές ύδρευσης και αποχέτευσης σε μεγάλους προορισμούς όπως η Κρήτη και η Κως, που δέχονται εκατομμύρια επισκέπτες κάθε καλοκαίρι, με ιδιαίτερη επιβάρυνση την περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου, ακόμη και η Χαλκιδική, η οποία στερείται βασικών υποδομών, όπως έχει διαπιστωθεί τα τελευταία καλοκαίρια λόγω των ακραίων καιρικών φαινομένων.
Με την αυλαία της θερινής σεζόν του 2022 να πέφτει τώρα, μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Νοεμβρίου, η συζήτηση γύρω από τις υποδομές σε συνάρτηση με τον τουρισμό, τον κλάδο που θα εισφέρει φέτος κοντά στα 18,5 δισ. ευρώ άμεσες εισπράξεις στα δημόσια ταμεία, έχει επανεκκινήσει, εκεί απ’ όπου την άφησαν οι τουριστικοί φορείς το 2019, όταν το θέμα είχε ήδη αναδειχθεί πρώτη προτεραιότητα στην ατζέντα του ελληνικού τουρισμού. Και αν ο κορωνοϊός ανέτρεψε την περίοδο 2020-2021 τις προτεραιότητες εστιάζοντας κυρίως στα θέματα της τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων και της βιωσιμότητας των ίδιων των επιχειρήσεων, τώρα, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη θερινή σεζόν, υποδομές και περιβάλλον τοποθετούνται εκ νέου πολύ ψηλά στην ατζέντα των τουριστικών φορέων, σε μια συγκυρία όπου η Ελλάδα ως τουριστικό brand συγκαταλέγεται στα πέντε ισχυρότερα παγκοσμίως.
Επίδοση την οποία καλείται πλέον να στηρίξει ο κλάδος, εξ ου και ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) έχει πλέον συγκεκριμένες προτάσεις, ακόμη και ανά περιφέρεια, στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου «Τουρισμός 2030 – Σχέδια δράσης».
ΠΗΓΗ: NEWMONEY