Κάτι που θα καταστήσει, σχεδόν αυτοστιγμεί, απαρχαιωμένη ακόμη και την κορυφαία μηχανή αναζήτησης, το Google. Κυρίως διότι σε ό,τι αφορά την επικοινωνία με τον έμψυχο χρήστη, οι δυνατότητες του ChatGPT φτάνουν πολύ πέρα από τους αυτοματοποιημένους διαλόγους και τις αυστηρά τυποποιημένες αντιδράσεις ενός chatbot, όπως αυτά που λειτουργούν ήδη στον τομέα της εξυπηρέτησης πελατών, σε τράπεζες, online καταστήματα κ.λπ.
Υιοθετώντας μια περισσότερο συντηρητική θέση, οι πιο επιφυλακτικοί και ψύχραιμοι οπωσδήποτε αντιμετωπίζουν το ChatGPT ως ένα σημαντικό βήμα για τις μηχανές Τεχνητής Νοημοσύνης, χωρίς όμως να το βαφτίζουν «ψηφιακό δήμιο που θα αποκεφαλίσει το Google». Ισως δεν έχει έρθει ακόμη η στιγμή που ένα chatbot θα μπορούσε να προσφέρει κάτι περισσότερο από τις υπηρεσίες μιας βοηθού η οποία εκτελεί ορισμένες βασικές εντολές, όπως η Siri της Apple και η Alexa της Amazon. Πάντως, ο χολιγουντιανός σταρ Ράιαν Ρέινολντς (πρώην σύζυγος της Μπλέικ Λάιβλι και της Σκάρλετ Γιοχάνσον, μεταξύ άλλων ιδιοτήτων) πρωταγωνίστησε σε διαφημιστικό της δικής του εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, δίνοντας ειδική παραγγελία για το κείμενο του σποτ στο ChatGPT. Εμμέσως ο Ρέινολντς έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στο ChatGPT, συνδέοντάς το συμβολικά με την επιχείρηση αλλά και το πρόσωπό του.
Πολύ σχηματικά, το ChatGPT είναι το πιο εξελιγμένο ρομπότ λεκτικής αλληλεπίδρασης με τον άνθρωπο -κοινώς chatbot- που έχει κατασκευαστεί μέχρι στιγμής. Δημιουργός του είναι η αμερικανική εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης OpenAI, ενώ το όνομά του αναλύεται και αποκωδικοποιείται ως εξής: Chat είναι η συζήτηση, ενώ το GPT είναι αρκτικόλεξο, από το «Generative Pre-trained Transformer». Το δεύτερο συνθετικό του ChatGPT, ομολογουμένως, προξενεί δέος: Αν μη τι άλλο, αυτό το «Generative Pre-trained Transformer» (Παραγωγικός Προ-εκπαιδευμένος Μεταλλάκτης) δημιουργεί αυτομάτως συνειρμούς προς καταστάσεις που μόνο η επιστημονική φαντασία -και δη η καλπάζουσα- θα μπορούσε να αποτυπώσει.
Ποιοτικό άλμα