Οικονομία

Η ιστορία πίσω από το νέο ελληνικό ξενοδοχείο που πήρε διεθνές χρυσό βραβείο αρχιτεκτονικής

Οι πρωταγωνιστές του σχεδιασμού του καινούργιου εγχειρήματος του ισραηλινού επιχειρηματία Leon Avigad είναι το αρχιτεκτονικό γραφείο Elastic, που για το συγκεκριμένο έργο κέρδισαν το χρυσό βραβείο των πρόσφατων International Design Awards. To περασμένο καλοκαίρι άνοιξε το πρώτο 5άστερο της γνωστής αλυσίδας ξενοδοχείων Brown Ηotels στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Κορινθίας. Το Isla Brown Corinthia, με 166 πολυτελή δωμάτια, πισίνες, εστιατόρια και spa, φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα καταφύγιο φιλοξενίας υψηλής αισθητικής με προσιτή πολυτέλεια.

Τα Διεθνή Βραβεία Σχεδιασμού (IDA) υπάρχουν για να αναγνωρίζουν, να γιορτάζουν και να προωθούν εξαιρετικούς οραματιστές του σχεδιασμού και να ανακαλύπτουν αναδυόμενα ταλέντα στην αρχιτεκτονική, το εσωτερικό, το σχεδιασμό προϊόντων, τον σχεδιασμό γραφικών και τη μόδα παγκοσμίως. Ο Ομιλος Farmani ίδρυσε τα IDA ως το αδελφάκι του σχεδιασμού των ετήσιων βραβείων φωτογραφίας Lucie Awards, τα οποία έχουν αναδειχθεί σε ένα από τα πιο αναγνωρισμένα βραβεία φωτογραφίας παγκοσμίως. Φέτος οι Elastic architects κέρδισαν το χρυσό μετάλλιο του διεθνούς διαγωνισμού International Design Awards. Μιλήσαμε με την συν-ιδρύτρια και επικεφαλής του γραφείου, Ρία Βογιατζή.

Τι έδωσε το έναυσμα για την ιδέα του σχεδιασμού του Isla Brown Corinthia;

Εμπνευσμένο από την τοποθεσία και την ίδια τη δομή, το Isla Brown Corinthia δημιουργήθηκε στο μυαλό και την καρδιά μας πολύ πριν αποτυπωθεί στο χαρτί. Την πρώτη φορά που πήγαμε στον χώρο για να δούμε το υπάρχον κτίριο μείναμε έκπληκτοι από αυτό. Hταν ένα αυτόνομο ορθογώνιο κτίριο, σε διαφορετική κλίμακα από το υπόλοιπο οικοδομικό περιβάλλον, παραθαλάσσιο στον Κορινθιακό κόλπο με άφθονη γη γύρω του. Από τη στιγμή που φτάσαμε στην ταράτσα μαγευτήκαμε από τη θέα που έκοβε την ανάσα. Aνεμπόδιστη, 180 μοίρες από ανατολικά προς δυτικά, ήταν άψογη. Εκείνη τη στιγμή δημιούργηθηκε το όραμα του σχεδιασμού ενός ορόσημου, ενός γλυπτού έργου τέχνης σχεδιασμένου με τέτοιο τρόπο σαν να ανήκε πάντα εκεί. Είχαμε την τιμή να συνεργαστούμε με τον εκπληκτικά ταλαντούχο, οραματιστή πίσω από τα Brown Hotels, Leon Avigad, ο οποίος ήταν εκείνος που καθοδηγούσε συνεχώς και έσπρωχνε τα όρια της δημιουργικότητας και του σχεδιασμού. Βλέποντας αυτή την ορθογώνια κατασκευή να στέκεται δίπλα στον όμορφο Κορινθιακό κόλπο, φιλοδοξούσε και παρακινούσε για ένα κτίριο με οργανικές μορφές και σχήματα. Ενα σχεδιαστικό ταξίδι, με καταιγισμό ιδεών και δημιουργικότητα που θα το θυμόμαστε για πάντα.

Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης και η ιδέα του ξενοδοχείου;

Μας οδήγησε έντονα η τοπογραφία της τοποθεσίας του ξενοδοχείου. Με την πρόθεση η συνολική δομή και αισθητική του ξενοδοχείου να εμφανίζεται ως προέκταση του ίδιου του τοπίου, σχεδιάσαμε τον επαναπροσδιορισμό της αρχιτεκτονικής του ταυτότητας, που ενσωματώνει βασικά φυσικά στοιχεία αρμονικά συγχωνευμένα με την ελληνική μυθολογία. Στεκόμενο στο βόρειο άκρο του ελληνικού ηφαιστειακού τόξου, δίπλα στο “Σουσάκι”, ένα ηφαίστειο χωρίς κρατήρες, σε αδράνεια. Ο μύθος λέει ότι κάτω από αυτό κατοικούσε ένας γίγαντας με το όνομα Τυφώνας, του οποίου οι ογκώδεις βραχίονες εκτείνονταν από την Ανατολή στη Δύση. Εμπνευσμένοι από αυτή τη μυθολογική προσωποποίηση μιας ηφαιστειακής έκρηξης, δημιουργήθηκαν στο μυαλό μας ατελείωτα σχεδιαστικά οράματα, που θα μιμούνταν την κίνηση και τη ρευστότητα της λάβας.

Αυτή η ιδέα θα μας έδινε το έναυσμα να μεταμορφώσουμε με κάποιον τρόπο το πρώην ορθογώνιο, επαναλαμβανόμενου σχήματος, μοντερνιστικό κτίριο και να του προσδώσουμε μια οργανική μορφή εμπνευσμένη από τους σχηματισμούς του τοπίου κάτω από το έντονο φυσικό φως. Με αυτόν τον τρόπο, οι ορθογώνιοι όγκοι του κτιρίου έγιναν στο μυαλό μας μια στοίβα από λευκά “βότσαλα”, που συσσωρεύονται στην ακτή από τον ίδιο τον γίγαντα. Το όραμά μας για διαδοχικές καμπύλες επιφάνειες στις προσόψεις του κτιρίου, θα έδινε μια δυναμική μορφή και ένα αποτέλεσμα γλυπτικής. Η πρόθεση να προκαλέσουμε μια αίσθηση κίνησης και ρευστότητας παράλληλη με αυτή της λάβας, ήταν καθοριστική για τον τρόπο με τον οποίο δομήθηκαν οι προσόψεις.

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην εξοικονόμηση ενέργειας και στο χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα, λόγω της επαναχρησιμοποίησης της υφιστάμενης δομής. Στόχος ήταν να δοθεί έμφαση στο κεντρικό κτίριο με τη χρήση νέων υλικών, που εντάσσονται στις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης και της σύγχρονης μορφολογίας, χωρίς να υποβαθμιστεί η αρχιτεκτονική ποιότητα.

Δημοφιλέστερα

To Top