Αυτή η εξωτική εικόνα μπορεί να μοιάζει πολύ μακρινή για την Ελλάδα, όμως δεν απέχει ιδιαίτερα από το μέλλον των μετακινήσεων (ημών και των τουριστών) από και προς τα πανέμορφα νησιά μας. Σε λίγο καιρό, εκτός από τα αεροπλάνα και βαπόρια, ηχηρό «παρών» θα δώσουν και τα υδροπλάνα, αλλά και τα ιδιωτικά ελικόπτερα και μικρά αεροσκάφη, που θα αλλάξουν τις μετακινήσεις μας από και προς τα νησιά με 700 δρομολογιακές συνδέσεις σε όλη τη διάρκεια του έτους.
Γεγονός το οποίο αποδεικνύεται όχι μόνο από τη μεγάλη επενδυτική κινητικότητα που υπάρχει, αλλά και από το ότι ένας από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για δρομολόγια υδροπλάνων στα νησιά είναι ο αεροπορικός κολοσσός Trans Maldivian, ο οποίος συνδέει με υδροπλάνα τις ατόλες και τα νησιά των Μαλδίβων.
Ετσι, λοιπόν, θα έρθει η μέρα που θα μπορούμε να πάρουμε το υδροπλάνο από το υδατοδρόμιο του Αλίμου και σε μισή ώρα να είμαστε σε ένα νησί του Αιγαίου, για παράδειγμα στην Τήνο, πληρώνοντας ένα εισιτήριο της τάξης των 80-100 ευρώ. Ή, γιατί όχι, στη γειτονική Τουρκία!
Αιγαίο όπως Μαλδίβες
Το φιλόδοξο σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία υδατοδρομίων σε 35 περιοχές σε κάθε γωνιά της χώρας, είτε αφορά νησιά χωρίς άλλη πρόσβαση εκτός από την ακτοπλοϊκή, είτε κεντρικές περιοχές όπως η Αττική, είτε ακόμα και λίμνες όπως αυτή των Ιωαννίνων.
Συμμετοχή στο project έχουν εκδηλώσει τρεις εταιρείες, η Hellenic Seaplanes, η Grecian Air Seaplanes και η Trans Maldivian, οι οποίες έχουν υποβάλει φακέλους στις αρμόδιες αρχές και προχωρούν τις επενδύσεις σε υδατοδρόμια, ενώ και μια τέταρτη βρίσκεται σε φάση διερευνητικού ενδιαφέροντος. Πρόκειται για τη Merkur Air, η οποία έχει ήδη λάβει τις σχετικές άδειες από τις αρμόδιες αρχές, έχει σε ετοιμότητα τα δύο πρώτα υδροπλάνα και εργάζεται στην αεροπορική σύνδεση Τσεσμέ – Μύκονος.
Οι αρχικές προβλέψεις ήθελαν τα πρώτα δρομολόγια υδροπλάνων από την πρωτεύουσα προς νησιά του Αιγαίου να ξεκινούν στις αρχές Μαΐου, όμως πλέον προβάλλει ισχυρή η πιθανότητα ακόμα και να μην προλάβουν τη φετινή high season. Ο λόγος είναι τα υδάτινα πεδία από τα οποία θα επιχειρούν τα υδροπλάνα και οι -εξωγενείς- καθυστερήσεις στη λειτουργία τους.
Ετσι, αν και κάποιοι από τους επενδυτές επιμένουν ότι θα προλάβουν τη φετινή θερινή σεζόν, οι πιο απαισιόδοξοι μεταθέτουν την έναρξη των δρομολογίων των υδροπλάνων για το 2024. Υδατοδρόμια πάντως… υπάρχουν, έστω και λίγα. Αδειοδοτημένα από τις αρμόδιες αρχές, δηλαδή, υπάρχουν μόλις τρία, σε Κέρκυρα, Παξούς και Πάτρα. Οι εταιρείες τρέχουν την κατασκευή και των υπολοίπων σε διάφορες περιοχές της χώρας.