Όσον αφορά στο πεδίο των ερευνών, θα καλύψει το μέγεθος της πολιτείας Κονέκτικατ εις διπλούν και θα εκτείνεται σε βάθος περίπου άνω των 4 χλμ.
Ωστόσο, ο εκπρόσωπος της αμερικανικής ακτοφυλακής εστίασε και πάλι στην πολυπλοκότητα των ερευνών και στον παράγοντα του απρόσμενου που χαρακτηρίζει τον ωκεανό.
Προς το παρόν, πέντε ερευνητικά πλοία της αμερικανικής ακτοφτυλακής αναζητούν το «Τιτάν», ενώ μέσα στις επόμενες 24 ώρες θα διπλασιαστούν φτάνοντας τα 10.
Την ίδια στιγμή, στις έρευνες συμμετέχουν και δύο ROV, ενώ αναμένεται να προστεθούν και άλλα τηλεχειριζόμενα οχήματα στη γιγαντιαία επιχείρηση.
«Είναι εξαιρετικά δύσκολες αυτές οι στιγμές για τις οικογένειες των εγκλωβισμένων στο υποβρύχιο. Επικοινωνούμε συνεχώς μαζί τους. Δεν πρέπει να χάσουμε την ελπίδα μας. Οι έρευνες συνεχίζονται. Είμαστε στη μέση της αναζήτησης και εξετάζουμε όλους τους παράγοντες. Δεν είμαστε ακόμη έτοιμοι να πάρουμε μια δύσκολη απόφαση. Εάν συνεχίσουμε μπορεί να φτάσουμε σε αυτήν την απόφαση και τότε θα μιλήσουμε με τις οικογένειες και στη συνέχεια δημοσίως» κατέληξε ο εκπρόσωπος της αμερικανικής ακτοφυλακής.
Τα στοιχεία από την προηγούμενη ενημέρωση της αμερικανικής ακτοφυλακής
Το διαθέσιμο οξυγόνο στερεύει, σε λιγότερο από 20 ώρες, σύμφωνα με την προηγούμενη ενημέρωση της αμερικανικής ακτοφυλακής.
Η αρχική εκτίμηση, πριν από λίγες ημέρες, έκανε λόγο για διαθέσιμο οξυγόνο 96 ωρών. «Το οξυγόνο θα εξαντληθεί αύριο το πρωί» μετέδωσε ειδικότερα η αμερικανική ακτοφυλακή. Ωστόσο, η εκτίμηση για τις ώρες του οξυγόνου δεν μπορεί να είναι ακριβής.
Εν τω μεταξύ, το φως της δημοσιότητας βλέπει η πρώτη φωτογραφία από το σημείο αναζήτησης του αγνοούμενου βαθυσκάφους Titan, δείχνοντας το διασωστικό πλοίο Deep Energy στη μέση του Ατλαντικού.
Τι έχει συμβεί στους 5 επιβάτες του Titan αν το σκάφος έχει ραγίσει
Οι πέντε αγνοούμενοι μπορεί να νιώσουν πίεση στους πνεύμονες, να έρθουν αντιμέτωποι με το σύνδρομο της «νάρκωση αζώτου» και την υποθερμία εάν το κύτος του υποβρυχίου ραγίσει.
Σε περίπτωση που έχουν προσπαθήσει να διαρρήξουν το κύτος, ενώ το σκάφος βρισκόταν στα βάθη του ωκεανού, οι ειδικοί εξηγούν ότι οι πιθανότητες επιβίωσης των επιβατών είναι σχεδόν μηδενικές.
Ο Δρ Νικολάι Ρότερμαν, οικολόγος βαθέων υδάτων στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ, είπε ότι εάν συνέβαινε ένα τέτοιο ατύχημα, η υψηλή πίεση που επικρατεί θα είχε σκοτώσει τους επιβάτες σχεδόν ακαριαία.
Ο καθηγητής Alistair Greig, ειδικός στη θαλάσσια μηχανική στο University College του Λονδίνου πρόσθεσε ότι αν το κύτος είχε ούτως ή άλλως παραβιαστεί, η «πρόγνωση δεν είναι καλή».